Netflix utrpel rekordné straty, ale neboli až také, akých sa vedenie obávalo

Netflix
Foto: ilustračné, SITA/AP.

Streamovacia služba Netflix prišla od apríla do júla o takmer milión predplatiteľov. Informuje o tom spravodajský portál BBC s odvolaním sa na čísla zverejnené v utorok.

Straty však podľa BBC neboli také, ako sa vedenie firmy obávalo. Výkonný riaditeľ Netflixu Reed Hastings na otázku, čo podľa neho mohlo zastaviť ďalší úbytok predplatiteľov, konštatoval: „Ak to bola jediná vec, mohli by sme povedať Stranger Things“.

Hromadné prepúšťanie

Spoločnosť v apríli informovala o prvom poklese predplatiteľov od roku 2011. Po týchto správach nasledovalo prepustenie stoviek zamestnancov. Straty, o ktorých firma informovala v utorok, sú najväčšie v jej histórii, pričom najviac zákazníkov Netflix stratil v USA a Kanade, za ktorými nasleduje Európa.

Pre Netflix, ktorý si roky užíval zdanlivo nezastaviteľný rast, keď zmenil spôsob, akým ľudia po celom svete sledujú filmy a seriály, je to obrovská zmena. Jeho pozícia globálneho obra sa ešte viac upevnila v roku 2020, keď svet zasiahla pandémia koronavírusu a ľudia, ktorí museli byť zavretí doma, trávili čas sledovaním hitov ako Squid Game (2021) alebo Koruna (2016).

Keď sa však ľudia začali vracať k svojim predpandemickým zvyklostiam, Netflix začal mať problémy s lákaním nových zákazníkov a tiež s udržaním si tých existujúcich, najmä v čase rastúcich životných nákladov.

Tvrdá konkurencia

Spoločnosť tiež čelí tvrdej konkurencii v podobe Apple TV, HBO Max, Amazon Prime alebo Disney+. Niektorých zákazníkov tiež odradilo zdražovanie jeho služieb. Na konci júna mala spoločnosti zhruba 220 miliónov predplatiteľov, čo je stále omnoho viac ako v prípade jej najbližšej konkurencie.

Spoločnosť, ktorá si zvykla na rast v dvojciferných číslach, však zápasí s najvážnejším spomalením za celé roky, keď jej príjmy počas apríla až júna dosiahli 7,9 miliardy dolárov, čo je medziročný rast o 8,6 %. Hodnota akcií firmy v tomto roku klesla už o viac ako 60 percent, keďže investori veľmi neveria jej vyhliadkam.

Spoločnosť je presvedčená, že svoj rast opätovne naštartuje s pomocou novej, lacnejšej služby s pridaním reklamy a tiež vďaka ráznemu zakročeniu proti zdieľaniu hesiel, ktoré podľa jednej štúdie stojí Netflix ročne šesť miliárd dolárov. V niektorých krajinách Strednej a Južnej Ameriky už teraz účtuje ľuďom poplatok za zdieľané kontá a dúfa, že sa jej to podarí aplikovať aj vo zvyšku sveta.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Reed Hastings
Firmy a inštitúcie Netflix