Orange Slovensko hlási tento rok pokles výnosov, dosiahli takmer 400 miliónov eur

Orange
ilustračné, SITA/Marián Peiger

Spoločnosť Orange Slovensko, a. s., dosiahla za deväť mesiacov tohto roka celkové výnosy v objeme 394 miliónov eur, čo je medziročne menej o 0,7 percent. Pokles súvisí s nižšími výnosmi z predaja zariadení v dôsledku výpadku ich dostupnosti pre krízu s nedostatkom čipov.

Výnosy z predaja zariadení v treťom štvrťroku tohto roka medziročne klesli o 12,6 percent. Spoločnosť o tom informovala v utorok v tlačovej správe s tým, že ku koncu septembra výnosy zo služieb vo výške 313 miliónov eur boli nižšie o 0,6 percent a výnosy z predaja zariadení za 81 miliónov eur klesli o jedno percento.

Správne strategické smerovanie

Mobilný operátor evidoval k 30. septembru 280-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo znamená medziročný rast o 21,5 percent. Počet zákazníkov televíznych služieb vzrástol takmer o 20 percent na 153-tisíc.

Záujem o mobilné a fixné služby v jednom balíku sa zvýšil o 30 percent, koncom tretieho štvrťroku ich využívalo 142-tisíc ľudí. Spoločnosť pokračovala v napĺňaní svojej strategickej priority, a to konvergencie, čiže spájanie služieb v mobilnej a fixnej sieti v jednom balíku.

„Potvrdzuje sa nám, že naše strategické smerovanie je správne. Dokazuje to aj ten najdôležitejší a najprísnejší ukazovateľ, ktorým je dôvera našich zákazníkov a ich rastúca spokojnosť aktuálne dosahujúca 78 bodov MRS indexu,“ uviedol generálny riaditeľ Orange Slovensko Federico Colom.

Tisícky nových zákazníkov

Mobilná 4G sieť je dostupná pre 99 percent populácie Slovenska vo všetkých 141 mestách a 2 219 obciach na Slovensku. Služby fixnej siete môže využívať 1,8 milióna domácností, čo predstavuje 97 percent, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre vyše 566-tisíc domácností v 69 mestách a optické služby operátora cez partnerské siete sú dostupné pre 424-tisíc domácností v 461 mestách a obciach.

Pre služby Orangeu sa za deväť mesiacov rozhodlo vyše 49-tisíc nových zákazníkov, ktorí si preniesli číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli uprednostniť služby ostatných operátorov, klesol takmer o 12 percent na 55-tisíc.

Spoločnosť ku koncu septembra celkovo evidovala zhruba 2,5 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z nich takmer 1,9 milióna využíva mobilné fakturované služby.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Federico Colom
Firmy a inštitúcie Orange Slovensko