Samsung dostal pokutu viac ako 39 miliónov eur pre ovplyvňovanie maloobchodných cien televíznych prijímačov

Samsung, logo
Foto: ilustračné, SITA/AP

Holandský úrad na ochranu spotrebiteľov uložil juhokórejskej firme Samsung pokutu v sume viac ako 39 miliónov eur pre „neprípustný vplyv“ na ceny televíznych prijímačov, ktoré predávajú internetoví maloobchodníci.

Praktiky narušili konkurenciu

O pokute pre firmu Samsung Electronics Benelux, ktorá je dcérskou spoločnosťou juhokórejského gigantu pôsobiacou v Holandsku, Belgicku a Luxembursku, holandský Úrad pre spotrebiteľov a trhy (ACM) informoval v stredu.

„Pod zámienkou odporúčania cien Samsung zabezpečil, aby maloobchodníci zvýšili svoje ceny na úroveň, ktorú si želal,“ uviedol vo vyhlásení šéf ACM Martijn Snoep. „Praktiky Samsungu narušili konkurenciu na úrovni maloobchodu a viedli k vyšším cenám pre spotrebiteľov,“ dodal.

Ochrana marže na úkor spotrebiteľov

„Prostredníctvom koordinácie cien Samsung chránil svoje vlastné marže a tiež marže maloobchodníkov na úkor spotrebiteľov,“ konštatoval ďalej ACM. Úrad poznamenal, že vo firme urobil prehliadky, počas ktorých získal dôkazy z komunikačnej aplikácie WhatsApp a elektronickej pošty.

Spoločnosť v písomnom stanovisku uviedla, že sa proti rozhodnutiu holandského úradu odvolá. „Rozhodnutie ACM nás sklamalo, pretože sme presvedčení, že Samsung Electronics Benelux … na holandskom trhu televíznych prijímačov neporušil zákony na ochranu hospodárskej súťaže, ako tvrdí ACM,“ uviedla spoločnosť.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Samsung