Zisk materskej firmy Googlu stúpol koncom vlaňajška o viac než tretinu, vďačí zaň internetovej reklame

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Google
Foto: ilustračné, SITA/AP

Podnikanie Googlu v internetovej reklame zaznamenalo ďalší silný výkon počas nákupnej predvianočnej sezóny. Zisk jeho materskej firmy Alphabet za záverečné tri mesiace minulého roka to pomohlo zvýšiť o 36 percent.

Za október až december Google vykázal tržby za reklamu v sume 61,2 miliardy dolárov, čo bol medziročný rast o 33 percent. Ako zvyčajne výsledky podnikania Googlu v reklame tvoria podstatnú časť zisku jeho materskej spoločnosti.

Firma Alphabet dosiahla vo štvrtom kvartáli zisk 20,6 miliardy dolárov čiže 30,69 dolára na akciu.

Za celý minulý rok príjmy Googlu za internetovú reklamu prvý raz v jeho histórii prekročili hranicu 200 miliárd dolárov. Vlaňajšie tržby za reklamu boli v objeme 209,5 miliardy dolárov, čo bolo v porovnaní s predpandemickým rokom 2019 viac o 55 percent.

Pretože lockdowny viedli k väčšiemu nakupovaniu prostredníctvom internetu, dominantná sieť online reklamy Googlu sa stala ešte príťažlivejšou pre obchodníkov snažiacich sa skontaktovať so spotrebiteľmi zatvorenými doma.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie AlphabetGoogle