Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Árpád Érsek
Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek Foto: archívne, SITA/Branislav Bibel

Výstavba diaľnic mešká, rozvoj cyklodopravy v nedohľadne. Inštitút kritizuje Érsekovo pôsobenie

BRATISLAVA 21. októbra (WebNoviny.sk) – Výstavba diaľničných úsekov mešká, príprava národného generelu dopravy či dopravnej autority pre koordináciu verejnej dopravy sú v nedohľadne.

To sú niektoré z viacerých výhrad Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) k dvojročnému pôsobeniu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka (Most-Híd).

Inštitút upozorňuje aj na to, že cieľový grafikon vlakovej dopravy do roku 2020 nie je dokončený, podmienky pri cestovaní vlakmi a autobusmi nie sú zrovnoprávnené a spochybňuje realizáciu zámeru na zlúčenie Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) a Slovenskej správy ciest.

Úsilie ministra je smerované na juh Slovenska

V rozvoji cyklodopravy podľa inštitútu zatiaľ nie je zásadný posun, výstavba záchytných parkovísk sa nepodarila. Plán na vznik národného leteckého a vodného dopravcu, s čím tiež počíta vládna koalícia, nie je na programe dňa.

„Investície a úsilie ministra sú smerované viac na juh Slovenska, čím ukazuje, pre koho je ministrom a čo je predmetom jeho záujmu,“ informoval agentúru SITA riaditeľ IDH Rastislav Cenký.

Za bonbónik označil, že vláda zabezpečí zosúladenie zákona o dráhach so zákonom o používaní jazyka národnostných menšín pri označovaní názvov železničných staníc a zastávok na národnostne zmiešaných územiach.

„Zároveň pod vedením ministra sa v rezorte stále strácajú odborníci a vedenie železničných firiem je riadené viac marketingovo ako odborne a vôbec nie v prospech štátu a občanov,“ uviedol Cenký.

Zmeny v projekte brzdia výstavbu

Veľkú výhradu má tiež k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy, ktoré podľa neho zásadne menia charakter a technické parametre stavby.

„D4/R7 mešká dva roky a všetko nasvedčuje tomu, že im špeciálny stavebný úrad bezprecedentne schválil zmenu stavby pred dokončením – zmeny v projekte. Treba to chápať ako optimalizáciu nákladov zhotoviteľa a vylepšenie úpravou projektu na úkor parametrov zo zadania súťaže,“ tvrdí Cenký.

Viacerí už podľa neho avizovali, že sa budú pre toto rozhodnutie špeciálneho stavebného úradu súdiť a otázne je, kto za to bude niesť zodpovednosť.

Odporúčané články

Práce na úseku diaľnice D1 Budimír – Bidovce idú podľa harmonogramu, dostavbu však zaplatí Brusel Pribudli vlaky a pripravujú sa aj nové cesty, zhodnotil minister Érsek svoje dvojročné pôsobenie

Neprehliadnite

Ak Pellegrini považuje predčasné voľby za jediné riešenie, SNS ho podporí Balené vody si kúpilo až 96 percent domácností na Slovensku. Koľko eur sme minuli na ich nákup? Kuzminová si pri víťazstve v stíhačke splnila ďalší sen, prvýkrát v kariére trafila všetky terče Nemecká polícia zadržala desať ľudí, plánovali teroristický útok Čaputová a Šefčovič sa v otázke finančnej pomoci od USA zhodli, rozdeľuje ich voľba ústavných sudcov Video: Peter Sagan opäť bojoval o triumf na najdlhšej klasike Miláno – San Remo (aktualizované) Byt v trebišovskom paneláku zachvátil požiar, o život prišlo 15-mesačné dieťa Mayová možno nedá dohodu o brexite na schválenie do parlamentu, problémom je nedostatočná podpora

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.