Lekárnická komora začala s osvetovými kampaňami

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Slek kampan,  prezident SLeK Ondrej Sukeľ
prezident SLeK Ondrej Sukeľ Foto: vZdravotnictve.sk

Lekárnici chcú prvou kampaňou s názvom „Kto má kľúče od skrinky s jedmi?“ dosiahnuť, aby sa lieky používali, skladovali, ale aj likvidovali správnym spôsobom.

Slovenská lekárnická komora (SLeK) odštartovala sériu osvetových kampaní, ktoré sú súčasťou Roka farmaceuta ako pomáhajúcej profesie, vyhláseného pri príležitosti 25. výročia vzniku komory.

Ako informoval v stredu na tlačovej konferencii prezident SLeK Ondrej Sukeľ, témou prvej kampane s názvom „Kto má kľúče od skrinky s jedmi?“ je liek ako prirodzená súčasť domácností s informáciami o správnom zaobchádzaní s liekmi, ich rizikách a najčastejších problémoch.

SLeK tiež predstavila rovnomennú publikáciu, ktorá je prvou v rámci edície Farmaceut ako pomáhajúca profesia. Komora touto edíciou prinesie svojim členom viaceré témy, ktoré autori spracujú pre každodenné využitie v lekárenskej praxi.

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) sa až 50 % liekov vo svete užíva nesprávne a zároveň na prvom mieste príčin úmrtia je práve nesprávne užívanie liekov. Preto komora považuje prevenciu v tejto oblasti za kľúčovú.

„Som veľmi rád, že prvou témou, ktorú spracoval kolektív pod vedením Miroslavy Snopkovej z Fakultnej lekárne FaF UK, je téma správneho použitia liekov v domácom prostredí,“ poznamenal Sukeľ.

„Určite každý z nás totiž zažil tie tajomné zásuvky, skrinky, v niektorých domácnostiach i celé police plné liekov. A mnohí lekárnici aj pacientov, ktorí raz za čas prídu do lekárne s jednou či dvoma igelitkami liekov, na ktorých obale občas ešte hrdo žiari nápis „vyrobila Galena štátny podnik“,“ konštatoval prezident SLeK.

Cieľom kampane je podľa Sukeľa, aby sa lieky používali, skladovali, ale aj likvidovali správnym spôsobom. „Je to spoločenskou povinnosťou všetkých lekárnikov. My musíme byť pre našich pacientov tým správnym kľúčom od ich domácej skrinky s jedmi,“ dodal Sukeľ.

Počas letných mesiacov SLeK predstaví ďalšie kampane, ktoré sa uskutočnia do konca tohto roka pod názvom Lieky počas dojčenia – kedy áno, kedy nie a Dieťa nie je malý dospelý. Prvá z nich bude zameraná na správnu farmakoterapiu dojčiacich žien a druhá na správnu farmakoterapiu detských pacientov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie SLeK Slovenská Lekárnická Komora