Nemocnice sú na pokraji kapacít a lekári už neprijímajú nových pacientov, situáciu môžu vyriešiť aj dobrý manažment

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Lekár
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.

Mnohí lekári neprijímajú nových pacientov nemocnice kapacitne preťažené. Pri príležitosti šiestej celoslovenskej pacientskej konferencie, ktorej témou bol manažment pacienta, na to v tlačovej správe upozornila prezidentka Asociácie na ochranu práv pacientov Mária Lévyová. „V lepšom prípade dostanú pacienti aspoň termín, aj keď neraz o pol roka či rok, niektorí aj neskôr. Musia tak žiť v neistote a bolestiach,“ tvrdí.

Manažment a cesta pacienta

Paradoxom je, že aj napriek množstvu dát o tom, kde, koľko lekárov, v akom veku pracuje, aké majú ordinačné hodiny, čakacie doby, nikto na Slovensku nie je schopný plošne nastaviť cestu pacienta a zefektívniť jeho manažment.

„Manažment a cesta pacienta musia mať svoje pravidlá, pružne regulované a efektívne dostupné mechanizmy. Je dôležité, aby sa v prvom rade riadne legislatívne ukotvili, až následne sa môžu aplikovať na jednotlivých úrovniach,“ vysvetľuje 1. viceprezidentka AOPP Elena Marušáková.

Diagnostika a liečba

Cieľom 6. ročníka pacientskej konferencie bolo nájsť prienik v očakávaniach, problémoch a riešeniach manažmentu a cesty pacienta na všetkých úrovniach v systéme. Tie sa totiž môžu líšiť z pohľadu regulátora, zdravotných poisťovní, poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, výrobcov liekov a zdravotníckych pomôcok aj samotných pacientov.

„Zlepšením manažmentu a sprehľadnením cesty pacienta budeme vedieť lepšie zabezpečiť potrebnú zdravotnú starostlivosť v primeranom čase. A to, či hovoríme o diagnostike alebo liečbe. Správne investované peniaze do zdravotnej starostlivosti vždy znamenajú lepšie zdravie pre pacienta aj pre celú spoločnosť,“ dodáva Marušáková.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Elena MarušákováMária Lévyová
Firmy a inštitúcie AOPP Asociácia na ochranu práv pacientov