Pacienti majú podľa AOPP hlásiť zlyhanie starostlivosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nemocnica_lozka
Foto: FreeImages.com

Každý, kto má podozrenie na zlyhanie zdravotnej starostlivosti, by mal podľa prezidentky Asociácie na ochranu práv pacientov Kataríny Kafkovej kontaktovať riaditeľa nemocnice. 

Asociácia na ochranu práv pacientov SR (AOPP) vyzýva všetkých pacientov, aby nahlasovali zlyhanie alebo neposkytnutie adekvátnej zdravotnej starostlivosti v nemocniciach, z ktorých odišli sestry a pôrodné asistentky.

„Pacienti môžu kontaktovať priamo manažment nemocníc, ako aj AOPP, ktorá pomôže pacientom z ktorejkoľvek nemocnice. Sme tu pre členov aj nečlenov. Chceme spoločne s nimi dohliadať na poskytovanie zdravotnej starostlivosti na konkrétnych oddeleniach a nemocniciach,“ vysvetlila prezidentka AOPP Katarína Kafková.

Podľa asociácie je zabezpečenie adekvátnej zdravotnej starostlivosti hlavne úlohou manažmentu nemocníc. Preto každý, kto má podozrenie na zlyhanie zdravotnej starostlivosti, by mal kontaktovať riaditeľa nemocnice, aby podnet preveril na mieste a bez zbytočného zdržania.

„Najdôležitejšie v tomto momente je, aby nedošlo k poškodeniu zdravia pacientov, či už je to poskytovanie akútnej alebo plánovanej zdravotnej starostlivosti. Pevne veríme, že nemocnice túto situáciu zvládnu. Z nášho pohľadu však takýto stav nie je dlhodobo udržateľný,“ poznamenala Kafková.

Podľa zákona o zdravotnej starostlivosti má písomné sťažnosti pacientov najprv preveriť riaditeľ nemocnice. Ak neodpovie, alebo jeho odpoveď nie je uspokojivá, môže sa pacient obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

„Riaditelia nemocníc by v tejto kritickej situácii mali vybavovať podnety pacientov, ako aj ich príbuzných, čo možno najrýchlejšie. Chceli by sme poprosiť aj lekárov, aby boli ústretoví, trpezliví a pomáhali riešiť problémy pacientov,“ uzavrela šéfka asociácie.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie AOPP Asociácia na ochranu práv pacientov