Psychológovia spúšťajú novú bezplatnú Covid-19 linku pomoci

Telefonovanie
Ilustračné foto: Gettyimages.com

IPčko.sk spustilo novú anonymnú nonstop Krízovú linku pomoci. Určená je pre všetkých ľudí, ktorí potrebujú okamžitú psychologickú pomoc v krízovej situácii, do ktorej sa dostávajú vplyvom koronavírusu. Linka je bezplatná a dostupná bude 24 hodín denne. Agentúru SITA o tom informoval psychológ a zakladateľ IPčka Marek Madro.

Občianske združenie IPčko prevádzkuje od roku 2012 online linku dôvery IPčko.sk. V minulom roku psychológovia z IPčka cez čet a e-mail pomohli 25-tisíc mladým ľuďom. Od polovice marca zaznamenávajú výrazný nárast kontaktov najmä vplyvom pandémie koronavírusu.

Denne volá až 200 mladých ľudí

Postupne sa rozrástol tím odborne vyškolených psychológov IPčka zo 40 na 60, počet kontaktov narástol štvornásobne. Denne IPčko.sk požiada o pomoc až 200 prevažne mladých ľudí, no kontaktujú ich aj dospelí a seniori.

Narastujú prípady domáceho násilia

Zároveň IPčko zaznamenalo trojnásobný nárast kontaktov s témou domáceho a sexuálneho násilia, psychológov z IPčko.sk kontaktujú aj repatrianti v štátnych karanténach s pocitmi úzkosti, strachu. Aj kontakty pri samovražedných myšlienkach a tendenciách vysoko stúpli, denne IPčko.sk komunikuje s 10-15 ľuďmi pri samovražedných myšlienkach a pokusoch.

Vysoký nárast kontaktov na IPčku už prekročil kapacity našej linky dôvery IPčko.sk. Uvedomujeme si, ako súčasná situácia zasiahla naše rodiny a pre mnohých je toto obdobie veľmi náročným. Obzvlášť náročným je pre pracovníkov v prvej línii, pre zdravotníckych pracovníkov, ľudí, ktorí prichádzajú o prácu, obete násilia. Preto sme sa spolu s našimi partnermi Nadáciou Slovenskej sporiteľne a Nadáciou Orange rozhodli rozšíriť naše služby pomoci,” povedal Madro.

Mnohí ľudia majú z pandémie stres

Podľa prezidentky Slovenskej komory psychológov Evy Klimovej krízová linka pomoci prichádza v čase, kedy sú obyvatelia už dlhší čas vystavení záťažovej situácii v spojitosti s pandémiou a mnoho ľudí prežíva stres. „Prínosom linky je poskytnutie psychologickej prvej pomoci na zvládnutie prežívanej krízy v aktuálnom čase, kedy človek nemá možnosť ihneď osobne navštíviť psychológa. Dôležité je, aby i takáto urgentná pomoc bola poskytnutá odborne a viem, že odbornosť je hodnota, o ktorej neustále udržanie a rozvoj sa v IPčku naozaj snažia,“ podotkla .

Krízová linka pomoci je dostupná pre všetkých ľudí na www.krizovalinkapomoci.sk a ponúka anonymnú a bezplatnú pomoc v krízových situáciách, ktoré vznikajú v súvislosti s Covid-19 prostredníctvom četu, emailu, videoporadenstva a telefonického poradenstva na 0800 500 333. Poradenstvo poskytujú odborne vyškolení psychológovia, sociálni pracovníci a špeciálni pedagógovia.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Eva KlimováMarek Madro
Firmy a inštitúcie Nadácia OrangeNadácia Slovenskej sporiteľne