Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Google, YouTube
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: archívne, SITA/AP - koláž WBN

Youtuberi žalujú Google a YouTube, údajne diskriminujú videá s témami LGBT a ich autorov

Skupina amerických youtuberov žaluje YouTube a jej materskú spoločnosť Google za diskrimináciu videí s témami LGBT a ich autorov. Tvrdí, že YouTube obmedzuje vo videách LGBT reklamu a limituje ich dosah a vyhľadávanie.

Spoločnosť YouTube sa bráni, že sexuálna orientácia a rodová identita nehrajú žiadnu úlohu v tom, či videá zarobia na reklame alebo sa zobrazia vo vyhľadávaniach.

Odstraňuje reklamy z niektorých videí

Youtuberi dúfajú, že porota súdu v Kalifornii sa bude ich prípadom zaoberať. V rámci žaloby napríklad namietajú, že YouTube odstraňuje reklamu z videí, ktoré obsahujú slová ako „gej“ alebo „lesbický„, často označuje videá s témami LGBT za „citlivé“ alebo „pre dospelých„.

Zamedzuje tiež ich zobrazovaniu vo vyhľadávaniach alebo odporúčaniach, prípadne nerobí dosť pre to, aby filtrovala obťažovanie a nenávistné prejavy v komentároch.

Žaloba sa tiež týka Googlu

Medzi žalujúcimi youtubermi sú napríklad speváčka Bria Kam a herečka Chrissy Chambers, ktoré majú spoločný YouTube kanál s viac ako 850 tisíc odberateľmi, Amp Somers, ktorý vyrába videá so sexuálnou výchovou, Chase Ross, ktorý dokumentuje svoje skúsenosti ako transrodový muž, alebo Lindsay Amer so vzdelávacími videami o témach LGBT.

Žaloba sa tiež týka Googlu, ktorý podľa nich odmieta tvorcom šou GNews! propagovať ich program, pretože obsahuje „šokujúci“ obsah.

Spoločnosti sa proti obvineniam bránia

YouTube aj Google sa proti obvineniam bránia. Nemenovaný predstaviteľ Googlu pre reklamu uviedol, že obsah týkajúci sa sexuality gejov ide proti ich reklamným pravidlám. YouTube tvrdí, že nediskriminuje LGBT témy a na YouTube je jednoduché nájsť populárne LGBT kanály aj s reklamou.

Spoločnosť však priznala, že jej automatické systémy urobili chyby pri rozhodovaní, či vylúčiť video z reklamy. Dodala však, že tvorcovia videí sa môžu proti automatickému rozhodnutiu odvolať. Rozhodnutia o umiestnení reklamy a obsahu robia väčšinou algoritmy, ktoré môžu mať problém s komplexnosťou a nuansami ľudského života.

K téme

Pápeža Františka znepokojujú homosexuáli v duchovenstve, nemali by sa stávať kňazmi Eminem si nebol istý homofóbnou nadávkou, od skladby sa však dištancoval aj spevák Justin Vernon

Neprehliadnite

Koalícia podľa Matoviča funguje na kúpených hlasoch, pustil sa aj do KDH a progresívcov Za slušné Slovensko zvoláva na piatok ľudí na námestia: Kto príde znovu a kto zostane doma? Premiér Pellegrini ostáva vo funkcii, za jeho odvolanie hlasovalo 62 poslancov Seniori nebudú od januára platiť koncesionárske poplatky, Danko by ich chcel zrušiť pre všetkých Muž chcel zrejme spáchať samovraždu, ale z mosta spadol na motorkára Jurajovi zvýšili trest za zabitie Henryho v Bratislave, súd vyhovel návrhu prokuratúry

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X