Zabudnite na žlté lístky, Slovenská pošta má novinku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Slovenská pošta
Foto: SITA/Marko Erd

BRATISLAVA 21. februára (WebNoviny.sk) – Slovenská pošta prináša v súlade so Stratégiou a koncepciou rozvoja spoločnosti pre roky 2013 – 2017 pre klientov nové elektronické služby. Cieľom je zvýšiť komfort poskytovaných služieb pre zákazníkov, zlepšiť kvalitu a úspešnosť doručovania a rozšíriť súčasné portfólio služieb.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová, občania si od februára 2016 môžu na všetkých poštách vybaviť Elektronické oznamovanie zásielok. Nová služba nahradí tzv. žlté lístky a klienti budú oznámenia o zásielkach dostávať prostredníctvom SMS či e-mailov. Slovenská pošta prináša inováciu aj v rámci platobného systému E-KOLOK. Súdne a správne poplatky bude možné uhradiť už aj cez mobilný telefón.

Službu elektronické oznamovanie zásielok Slovenská pošta poskytuje na základe žiadosti klienta – adresáta, ktorou požiada poštu, že chce byť elektronicky informovaný o uložených listových zásielkach (doporučených listoch, poistených listoch, úradných zásielkach, neštandardných listových zásielkach) na pošte prostredníctvom SMS alebo e-mailu.

Stačí, ak adresát pri prvotnej registrácii uvedie telefónne číslo alebo e-mail, na ktoré si praje dostávať notifikácie. Zásielky, ktoré budú oznámené prostredníctvom tejto služby, bude Slovenská pošta vydávať na základe podacieho čísla zásielky (uvedeného v SMS alebo e-maile) a dokladu totožnosti adresáta. V prípade, ak si klient nevyzdvihne zásielku do niekoľkých dní, Slovenská pošta mu doručí aj papierové Oznámenie o uložení zásielky.

V rámci platobného systému E-KOLOK môžu občania v súčasnosti uhrádzať poplatky prostredníctvom samoobslužných platobných terminálov tzv. kioskov, prostredníctvom platobného predpisu, ktorý občanovi vystaví úradník. Na poštách si môžu občania kúpiť nominálne ekolky a poplatky môžu taktiež uhrádzať aj prostredníctvom softvérových pokladní.

Musia si ale stiahnuť aplikáciu „E-KOLOK“ cez Google play (dostupná je OS Android od verzie 4.4), potom si musia v aplikácii založiť svoj účet, následne vybrať požadovanú službu a zaplatiť cez platobnú kartu. Po zaplatení sa klientovi vygeneruje QR kód eKolku. Prehľad poplatkov má k dispozícii v časti Zoznam uhradených poplatkov. Klient sa potom na danom úrade preukáže QR Kódom eKolku na svojom mobile.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta