Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Obnovený Starý most počas prehliadky celého projektu Nosného systému MHD do Petržalky pri príležitosti jeho odovzdávania. Bratislava, 16. december 2015. Foto: SITA/Marko Erd
19. januára 2016 SprávySlovensko od SITASITA Diskusia(2)

Začínajú kolaudovať Starý most i trať do Petržalky

BRATISLAVA 19. januára (WebNoviny.sk) – V Bratislave už začínajú kolaudovať prvú časť Nosného systému mestskej hromadnej dopravy (MHD) do Petržalky. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave je prestavba Starého mosta spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke.

Všetky objekty projektu si v decembri prebrali ich jednotliví správcovia

Stavebné práce na projekte ukončili vlani v polovici decembra a mesto požiadalo o začiatok kolaudačných konaní. “Kolaudačné konanie, ktoré sa týka Starého mosta sa začne 20. januára, objektov v mestskej časti Staré Mesto 25. januára a objektov v bratislavskej mestskej časti Petržalka v termíne 27. a 28. januára. Termíny ukončenia kolaudačných konaní sú závislé od zákonných lehôt a stanovísk dotknutých orgánov,” pripomenula Skokanová.

Obrazom: Nový bratislavský Starý most

“Kolaudácia sa bude týkať na staromestskej strane napríklad úpravy parčíka na Šafárikovom námestí, rekonštrukcie komunikácií na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici, na petržalskej strane aj lávky pre chodcov, rampy pre cyklistov, estakád, chodníkov a ďalších stavebných objektov a samozrejme samotného Starého mosta,” vysvetlil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a doplnil, že kým neukončia kolaudačné konania, Starý most nebude pre verejnosť prístupný. “To platí aj pre automobilovú a električkovú dopravu na Štúrovej ulici,” povedal bratislavský primátor.

Všetky objekty projektu si podľa Skokanovej, v decembri prebrali ich jednotliví správcovia. “V niektorých prípadoch sú zaevidované drobné nedostatky, ktoré do ukončenia kolaudačných konaní odstránia. Na Starom moste je to napríklad oprava náterov či dokončenie žulového obkladu v spodnej časti stavby na pilieri. Všetky tieto vady odstráni zhotoviteľ stavby už na vlastné náklady. Mesto už nebude platiť nič,” ukončila hovorkyňa s tým, Bratislavskému samosprávnemu kraju v najbližších dňoch doručia žiadosť o kolaudáciu električkovej trate v bratislavskom Starom Meste tak, aby mohla v skúšobnej prevádzke čo najskôr slúžiť verejnosti v smere Štúrova ulica, Šafárikovo námestie, Vajanského nábrežie.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce vlani v júni zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri 2014. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34.

V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH preplatí z 85 percent Európska únia, 10 percent prispeje štát a päť percent hradí hlavné mesto.

Odporúčané články

Obrazom: Pozrite si nový bratislavský Starý most Obrazom: Starý most je hotový, tak skoro po ňom neprejdete

Témy

Diskusia

Konečne by mal mať honosnejší názov. Nejakej významnej osobnosti. Štúr , alebo M.R. Štefánik ( už letisko ), tak zrejme Štúr, alebo niekto tiež významný. Určite nie Starý. Vyškrtnúť! Bratislavčan Prosím, viem mi niekto vysvetliť, aký chuj vymyslel štyri kolajnice? Lebo ak napríklad vo švajčiarsku používajú pri rôznych rozchodoch kolajnice tri (teda úspora nákladov na kolajnice, výhybky, atď) kde kolajnica ktorá je bližšie ku kolajniciam v opačnom smere je jedna...
Zobraziť celú diskusiu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Ankety

Opäť sa začalo hovoriť o Mečiarových amnestiách, mali by ich podľa vás zrušiť?

Aktuálne témy

Byvanie je hra

najAPPKY.sk

DRAN.sk

Autolike.sk

Podnikam.sk

Dámskajazda

Mňamky-recepty

NAJKY.sk

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...