Zamestnanci železníc si polepšia, v priemere zarobia 930 eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
RegioJet predstavil nové vlakové súpravy
Pohľad na dieselmotorovú jednotku (DMJ 861) počas prezentácie nových vlakových jednotiek dodávaných v rámci Operačného programu Doprava SR 2007 - 2013 z Projektu č. 2 “Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu železničnú osobnú dopravu v rámci IDS”. Bratislava, 17. december 2014. Foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) v tomto roku zvýši priemernú mzdu zamestnancov o dve percentá oproti skutočne dosiahnutej priemernej mzde v roku 2014 vo výške 912,58 eura.

Mzda v spoločnosti by tak mala vzrásť priemerne o 18,25 eura na 930,83 eura. Zástupcovia vedenia štátneho vlakového osobného dopravcu a deviatich odborových organizácií v stredu podpísali nové mzdové podmienky pre rok 2015. Podmienky sú súčasťou dodatku č. 4 ku kolektívnej zmluve platnej na roky 2014 – 2016.

„Vyjednávania boli korektné a zohľadňujúce finančné možnosti zamestnávateľa, pričom sme zohľadnili nárast výkonov ľudí v súvislosti so sprístupnením železničnej dopravy výrazne vyššiemu počtu cestujúcich,“ povedal generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor.

Z dôvodu navýšenia miezd vzrastú náklady spoločnosti o 1,9 milióna eur. Od februára 2015 si tak rušňovodiči prilepšia o 30 eur, vlakvedúci v priemere o 29,50 eura a ostatné profesie približne o 15 eur. Okrem toho osobní pokladníci za sťažený pracovný režim dostanú 0,10 eura za každú odpracovanú hodinu. ZSSK má v súčasnosti 5892 zamestnancov.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.

vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 milióna eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať