Železnice myslia modernizáciu vážne, kúpia deväť vlakov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Vlak
Foto: Ilustračné foto SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 20. decembra (WEBNOVINY) – Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. už začala ďalší tender na dodanie deviatich dvojsystémových elektrických vlakov pre regionálnu dopravu.

Predpokladaná cena za dodanie nových vlakových súprav počas troch rokov je 90 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Ide o súčasť projektu regionálnej podpory integrovaných dopravných systémov v Bratislave a Košiciach a ich priľahlých územiach.

Ako štátny železničný osobný dopravca informoval vo Vestníku verejného obstarávania, nákup vlakových súprav chce financovať z peňazí Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov v rámci Operačného programu Doprava (OPD) v terajšom programovom období eurofondov.

Využijú opciu

Euro, peniaze_euro, eu, únia, európska_únia
Foto: SITA, AP

Jeden z deviatich vlakov spoločnosť obstaráva na vlastné riziko a náklady a na dodanie ďalších ôsmich si vyhradzuje právo uplatnenia opcie najneskôr do 1. januára 2014.

Opciu si uplatní v prípade schválenia revízie OPD a podpisu zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na nákup deviatich elektrických vlakov. Súčasťou zákazky je dodanie sprievodnej technickej dokumentácie a zaškolenie zamestnancov železničnej spoločnosti z obsluhy, údržby a prevádzky vlakov.

Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 31. januára a ponuky sa majú otvárať 28. februára budúceho roka. Železničná spoločnosť chce dodávateľa vybrať cez následnú elektronickú aukciu. Pri vyhodnocovaní bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií.

Celková cena za dodanie vlakov, vrátane opcie, má relatívnu váhu 60 bodov, preferované prevádzkovo-technické parametre 40 bodov, najvyšší počet pevných sedadiel vo vlakoch 15 bodov, najmenšia celková dĺžka vlaku cez spriahadlá a najnižšia vlastná hmotnosť celého prázdneho vlaku majú po 10 bodov a najvyšší pomer trvalého výkonu vlaku na vlastnú hmotnosť celého prázdneho vlaku v kilowattoch na tonu päť bodov. Požadovaný obrat uchádzačov z predaja osobných koľajových vozidiel za posledné tri roky je spolu minimálne 60 mil. eur.

Jednu súťaž už železnice vyhlásili

Vlak
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

Železničiari už v novembri vyhlásili verejnú súťaž na nákup dvadsiatich dieselmotorových vlakových súprav s nízkopodlažnou konštrukciou pre regionálnu prepravu cestujúcich v okolí Bratislavy a Košíc. Predpokladaná cena za dodanie vlakov počas troch rokov je 90 mil. eur bez DPH.

Aj nákup týchto vlakov má byť financovaný zo zdrojov Európskej únie, štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov spoločnosti. Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 31. decembra a ponuky sa majú otvárať 30. januára budúceho roka. Železničná spoločnosť chce najprv získať dva dieselmotorové vlaky iba na vlastné náklady. Na dodanie ďalších 18 súprav si chce podobne uplatniť právo opcie najneskôr do 1. januára 2014.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky