Zimné poistné riziká. Čomu sa vyhnúť, aby ste si nespôsobili problémy?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
32695_obr.jpg
Poistovne.sk

BRATISLAVA 13. decembra 2017 (WBN/PR) – Ťarcha snehu a mráz robia svoje a počas zimy to znamená jednak viac práce pri predchádzaní nehôd, jednak aj viac zodpovednosti. Na čo treba v zime dávať pozor a aké sú vaše povinnosti, aby sa vašou vinou nič zlé nestalo? Prinášame vám zopár užitočných podrobností. 

Ako sú kryté zimné škody

Podľa Beaty Lipšicovej, PR konzultantky poisťovne Uniqa, pri poistení nehnuteľnosti sú v rámci dojednaných živelných rizík poistením kryté aj škody, ktoré vzniknú ťarchou snehu a námrazy, takisto aj pádom stromov, ktoré zvalí napríklad ťarcha snehu. „Zo zmluvy (VPP) však klientovi vyplýva riadne sa starať o poistené veci a udržiavať ich v dobrom technickom stave,“ zdôrazňuje. „V praxi to znamená, že ak je napríklad strecha rodinného domu v dobrom technickom stave, ťarcha snehu ju nemusí poškodiť. Naopak, neudržiavanú strechu ťarcha snehu poškodiť môže.“ 

Nastavte si dobre rozsah poistného krytia

Tuhé mrazy, napadaný sneh či silný vietor spôsobuje každoročne značné škody na majetku a do istej miery sa tomu nedá vyhnúť. Sú však veci, ktoré sa ovplyvniť dajú. „Dôležité je mať dobre nastavený rozsah poistného krytia a uvedomiť si aj riziko škody, ktorá môže vzniknúť na cudzom majetku alebo zdraví napríklad zosuvom snehu z budovy, ktorú klient vlastní alebo úrazom na zľadovatelom chodníku, o ktorý má povinnosť sa vlastník starať a podobne,“ vysvetľuje Silvia Nosková Illášová, PR manažérka a hovorkyňa poisťovne Kooperativa s tým, že v takomto prípade je škoda hradená z poistenia zodpovednosti, ktoré majú ich klienti v základnom balíku jedného z produktov. „V prípade, že ku škode došlo porušením zákona alebo hrubou nedbanlivosťou, poisťovňa môže pristúpiť k zníženiu plnenia, respektíve poisťovňa plnenie nevyplatí.“ 

Riziká, ktoré myslia aj na obdobie zimy, sú obsiahnuté v základnom balíku poistenia majetku aj podľa Milana Janásika, hovorcu poisťovne Generali. Klienti majú podľa neho kryté napríklad škody spôsobené tiažou snehu a námrazou, ale aj pádom stromov alebo iných predmetov. Kryté sú aj škody spôsobené zosuvom nahromadenej masy snehu. „Klienti si môžu základný rozsah rozšíriť aj pomocou pripoistení napríklad o riziko zamrznutia vody v meračoch určených na meranie prietoku vody, teda vo vodomeroch.“ 

Dôležitá je najmä prevencia

Poistník má povinnosť dbať na dobrý technický stav svojho majetku a má sa snažiť zabrániť vyskytovaniu škôd. Prevencia hrá totiž v predchádzaní zbytočného vzniku škôd významnú úlohu. „Najdôležitejšie je správať sa vo vzťahu ku svojmu majetku zodpovedne a brať do úvahy počasie, poveternostné a iné prírodné podmienky. Aj toto môže mať vplyv na výsledok likvidácie škôd,“ vysvetľuje Janásik s tým, že každá záležitosť sa však posudzuje individuálne a nie je preto možné zovšeobecniť alebo konkretizovať postupy.
Samostatnou kapitolou bývajú tiež škody spôsobené požiarom – ponúkame vám pár užitočných rád, ako sa vyhnúť požiaru na Vianoce.

Odmieta sa niekedy poistné plnenie pre nedbalosť?

Tu je ťažko zvoliť jednoznačné definovanie. „Ak dôjde ku škodovej udalosti a klient si splnil povinnosti v zmysle všeobecných poistných podmienok, dostane poistné plnenie. Dokazovanie hrubej nedbanlivosti je však veľmi problematické a takéto prípady posudzujeme individuálne, hovorí Lipšicová.

Nedbanlivosť ako taká sa, samozrejme, netýka iba zimy. „V zmysle poistných podmienok môže poisťovňa pristúpiť k zníženiu alebo zamietnutiu plnenia v prípade, ak bola škoda spôsobená úmyselným konaním, dôsledkom zlého, respektíve neudržiavaného technického stavu (deravá, spráchnivená strecha, cez ktorú vznikne škoda po búrke…) alebo nedbanlivosťou – napríklad necháme otvorené okno, cez ktoré vojde zlodej a spôsobí krádež,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne. U nich si všetky riziká, vrátane tých zimných, môžu klienti poistiť v rámci produktu, kde si sami vyskladajú kombináciu rizík, ktoré chcú mať pokryté.

Portál POISTOVNE.sk vznikol v roku 1998. Špecializuje sa na oblasť poisťovníctva a denne prináša  aktuálne správy z poisťovacieho diania doma i v zahraničí. Uľahčuje  čitateľom orientáciu v poistných produktoch a pomáha im pri správnom  výbere. Súčasťou portálu je aj odborné poradenstvo na aktuálne témy, kde sa čitatelia môžu dozvedieť viac o riešení svojich praktických otázok z oblasti poistenia. Portál POISTOVNE.sk ako službu pre svojich návštevníkov poskytuje možnosť online poistenia a aktuálne kurzové lístky.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Poistovne.sk