Zlatý Bažant uvádza nové, nefiltrované pšeničné pivo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Heineken Slovensko

BRATISLAVA 11. marca (WBN/PR) – Od začiatku marca slovenský pivný trh obohatí novinka – Zlatý Bažant pšeničné pivo, nefiltrované pivo s vyšším obsahom pšeničného sladu vyrobené metódou vrchného kvasenia. Jeho receptúra vychádza z tradície pšeničných pív pôvodom z bavorského Nemecka a bola starostlivo vyvíjaná v hurbanovskom pivovare počas takmer dvoch rokov. Zlatý Bažant Pšeničné je odpoveďou na rastúci záujem spotrebiteľov objavovať svet piva a jeho rozmanité chute, a má ambíciu opäť posunúť slovenský pivný trh smerom k väčšej pestrosti.

Značka Zlatý Bažant dlhodobo prináša novinky, ktoré menia tvár a smerovanie pivného trhu na Slovensku. Či už to bolo v dávnejšej minulosti pivo balené v plechovkách, fľaše s twist-off uzáverom, nealkoholické pivo, či uvedenie Bažanta Radler v roku 2011, každá z inovácií obohatila pivnú kategóriu a posunula vývoj spotrebiteľských preferencií smerom k väčšej pestrosti a výberu.

„Pšeničné pivo na slovenský trh neprinášame po prvýkrát. Ako sviatočnú špecialitu Zlatého Bažanta si ho milovníci zlatého moku mohli vychutnať v rokoch 2007 a 2008. Pri uvedení sviatočných špecialít Zlatého Bažanta sa však každoročne stretávame s požiadavkou zaradiť niektorú z nich aj do celoročnej ponuky. A tak sme sa rozhodli im vyhovieť. Vývoj pivného trhu aj naše prieskumy dokazujú, že slovenskí pivári radi objavujú rozmanitý svet piva a pivné novinky skutočne vítajú. Zlatý Bažant Pšeničné približuje Slovákom tradíciu pšeničných a kvasinkových pív a som presvedčená, že túto lahôdku si veľmi rýchlo obľúbia,“ hovorí Door Plantenga, generálna riaditeľka spoločnosti HEINEKEN Slovensko.

Tradičná receptúra, prírodné suroviny

Tradičné pšeničné pivá sú pivá vyrobené s vyšším podielom pšeničného sladu metódou tzv. vrchného kvasenia, a majú zvyčajne mútny charakter vďaka obsahu kvasiniek v nápoji. Z tejto tradície vychádza aj novinka Zlatý Bažant Pšeničné. „Receptúru pre Zlatý Bažant Pšeničné sme v našom pivovare starostlivo cibrili počas takmer dvoch rokov. Naším cieľom bolo priniesť na trh produkt, ktorý bude tradičným, poctivým pšeničným pivom a svojou kvalitou a chuťou bude hrdo reprezentovať náš pivovar a značku Zlatý Bažant,“ hovorí Karol France, obchodný sládok z pivovaru v Hurbanove.

Zlatý Bažant pšeničné pivo je prírodný nápoj vyrobený z viac ako 50 % pšeničného sladu, takmer 45 % jačmenného sladu a 2 % karamelového sladu, ktorý mu dodáva sladovú plnosť chuti a vôňu. Pri jeho výrobe sú použité špeciálne kvasinky vrchného kvasenia, a podobne ako tradičné pšeničné pivá je aj toto pivo nefiltrované. Po prekvasení sa časť kvasníc z piva odstráni a zvyškové kvasnice vytvárajú typický jemný zákal.

Ako vychutnávať

Pivo Zlatý Bažant Pšeničné sa vyznačuje harmonickou, vyváženou, stredne plnou chuťou a jemnou ovocnou vôňou, pripomína pripomína banány, karamel a klinčeky. Chuť je jemná, osviežujúco kyslastá, čo je pre tento typ piva charakteristické. V dôsledku nižšieho chmelenia je pivo menej horké a vôňa jemne chmeľová. Po napití ostáva v ústach osviežujúci, príjemný pocit s doznievaním kyslastej, ovocnej a jemne horkej chute.

Foto: Heineken Slovensko

O receptúre piva jednoznačne hovorí aj jeho vzhľad – pivo je svetlej zlatožltej farby a mierne zakalené od prítomných kvasiniek. „Sediment spôsobený použitím pšeničného sladu a prítomnosťou pivných kvasiniek klesá v sudoch aj fľašiach ku dnu. Sudy s pivom je preto potrebné skladovať otočené „dolu hlavou“, aby sa pred narazením zákal v pive rozptýlil. V prípade fľaškového piva odporúčam najskôr do pohára naliať približne 2/3 obsahu, zvyšok krúživým pohybom vo fľaši jemne premiešať a pohár doliať,“ vysvetľuje správny spôsob starostlivosti o pivo a jeho podávanie Karol France. Pivo má po načapovaní pevnú penu a najlepšie chutí pri teplote 7-10˚C podávané vo vysokých, štíhlych pohároch určených špeciálne pre pšeničné pivo,

Čapované alebo fľaškové?

Zlatý Bažant Pšeničné je od začiatku marca 2014 dostupné v maloobchodných sieťach v 0,5 litrových vratných fľašiach, a v približne 200 puboch na celom Slovensku aj v najobľúbenejšej, čapovanej podobe. „Zlatý Bažant Pšeničné predstavíme konzumentom prostredníctvom reklamnej kampane s televíznym spotom, no najlepšou reklamou bude jeho ochutnanie. Spotrebiteľské testy pred uvedením na trh nám naznačili, že táto novinka má predpoklady na úspech a sme presvedčení, že pivní fajnšmekri (a nielen tí) si prídu skutočne na svoje,“ dodáva Michal Sivko, brand manager značky Zlatý Bažant.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať