Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlaková súprava RegioJet
Vlaková súprava spoločnosti RegioJet, ktorá bude jazdiť na trati Bratislava - Košice. Vlakovú súpravu predstavili na košickej železničnej stanici. Košice, 8. október 2104. Foto: ilustračné, SITA/Ivan Fleischer
23. 11. 2015 17:00 Ekonomika od SITASITA Diskusia

Zrušenie vlakov RegioJet sa podľa experta dalo očakávať

BRATISLAVA 23. novembra (WebNoviny.sk) – Rozhodnutie súkromného dopravcu RegioJet zrušiť prevádzku diaľkových vlakov medzi Bratislavou a Košicami sa dalo očakávať. Tvrdí to riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký. Otázkou podľa neho je, či to nie je zo strany spoločnosti vypočítavé a motivované prichádzajúcimi voľbami, aby prinútila ministerstvo dopravy rozhodnúť v jej prospech.

„Ak sa RegioJet odvoláva na podnákladové ceny u IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktoré sú mimochodom vyššie ako u RegioJetu, mal by sa potom pozrieť aj na seba, prečo jazdí za ceny pod náklady. Ak je motívom vytlačenie konkurencie, toto nepovažujeme za férový prístup,“ uviedol pre agentúru SITA Cenký.

Pre trh je všeobecne deformujúce, ak sa jazdí pod náklady. Cenký predpokladá, že audítori a ministerstvo dopravy dôkladne kontrolujú použitie dotácií v ZSSK. „Bez vedomia ministerstva dopravy by k tomu dôjsť nemohlo,“ tvrdí Cenký. ZSSK a RegioJet prevádzkujú IC vlaky na vlastné náklady, bez dotácií štátu, tie idú len na objednané vlaky vo verejnom záujme.

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo očakáva, že štátny, alebo iný súkromný dopravca v prípade požiadavky trhu dokážu vyplniť prípadnú dieru po vlakoch RegioJetu na trati Bratislava – Košice.

„Určite bude pre cestujúcich škoda, že na tejto trati nebude na Slovensku konkurencia. Je dobré, ak cestujúci majú alternatívu výberu a RegioJet od svojho príchodu ukázal, že služby v železničnej preprave sa dajú robiť aj inak. Prinútil ZSSK správať sa viac ústretovo voči zákazníkom a zdvihol kvalitu cestovania,“ poznamenal Cenký. Dúfa, že ZSSK začne raziť vlastnú obchodnú politiku v prospech cestujúceho, a to aj bez tlaku konkurencie. „Zatiaľ sa im v tom veľmi nedarilo, vždy ich k zmenám musel niekto prinútiť,“ dodal expert.

Odporúčané články

Vlaky RegioJetu prestanú jazdiť medzi Bratislavou a Košicami Železničná spoločnosť Slovensko odmieta obvinenia RegioJetu

Neprehliadnite

Okresný predseda ĽSNS mal vytetovaný hákový kríž na hrudi, strana sa však dištancuje od fašizmu Stoch je medzi najaktívnejšími strelcami Európskej ligy, Dabbur má na konte najviac gólov Primátor Vranova n/Topľou si pohorší, poslanci mu schválili o 600 eur nižší plat ako mal Zjazdový lyžiar Marc Gisin mal vo veľkej rýchlosti hororový pád, na trati zasahoval vrtuľník Štáty Európskej únie predĺžili sankcie voči Rusku, dôvodom nedodržiavanie minských dohôd Video: Halák bol pri neúspechu Bostonu proti Pittsburghu, Ovečkin strelil druhý hetrik po sebe Most-Híd by podľa Gála opäť vstúpil do súčasnej koalície, dôvod na predčasné voľby nie je Zlodeji pri prepade vo Zvolene strhli mužovi kapsičku z pleca, spôsobili mu smrteľné zranenia

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies