ŽSR prijali ponuku fy Skanska, zmluvu nepodpísali

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Skanska
Foto: bagry.cz

BRATISLAVA 10. novembra (WEBNOVINY) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) stále neuzatvorili tender na modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce – Trenčianska Teplá ani po takmer roku od jeho vyhlásenia a ôsmich mesiacoch od otvárania ponúk. Začiatkom októbra obstarávateľ po opätovnom vyhodnotení ponúk už informoval spoločnosť Skanska SK, a.s., že prijal jej najnižšiu ponuku za takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Železnice však zmluvu so Skanskou zatiaľ nepodpísali.

Neúspešní účastníci súťaže podali koncom októbra na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) námietky proti vyhodnoteniu ponúk a koncom septembra aj žalobu na Krajský súd v Bratislave na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO zo 14. septembra. Ten nariadil ŽSR vrátiť do súťaže práve Skansku, ktorú železničiari pôvodne vylúčili pre nedostatočné zdôvodnenie nízkej ceny. Podľa informácií agentúry SITA spomínanú žalobu na súde mala podať Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. ako člen združenia, ktoré spomedzi štyroch uchádzačov predložilo druhú najnižšiu cenu – okolo 245 mil. eur bez dane. Predpokladaná cena stavebných prác pritom predstavovala viac ako 296 mil. eur bez dane.

Kto a koľko námietok z účastníkov tendra podal na ÚVO, z jeho odpovede nevyplynulo. „Úradu pre verejné obstarávanie boli 27. októbra doručené námietky smerujúce proti postupu ŽSR pri vyhodnotení ponúk vo verejnej súťaži,“ uviedol hovorca úradu Branislav Zvara. Úrad v ten istý deň zároveň odoslal krajskému súdu na jeho žiadosť kompletnú dokumentáciu v tejto veci na ďalšie konanie. Podanie námietky na ÚVO potvrdila spoločnosť Doprastav, a.s., ktorá je členom združenia vedeného českou firmou OHL ŽS so sídlom v Brne. Na otázky o námietkach a žalobe na súde ostatní uchádzači zatiaľ neodpovedali. Hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak však potvrdil, že žaloba na súd voči rozhodnutiu ÚVO prišla ešte 27. septembra.

„ŽSR budú postupovať v zmysle zákona a rešpektovať rozhodnutie ÚVO. K ďalsiemu priebehu súťaže sa až do jej právoplatného skončenia v zmysle zákona nemôžeme vyjadrovat,“ uviedli železnice pre agentúru SITA s odovlaním na to, že súťaž ešte nebola uzatvorená.

Skanska trvala na tom, že cena, ktorú predložila, je reálna a sú v nej zakalkulované všetky náklady na realizáciu diela v požadovanej kvalite a čase, ako aj primeraný zisk. V tendri na modernizáciu trate Zlatovce – Trenčianska Teplá pre rýchlosť vlakov 160 kilometrov za hodinu boli ponuky uchádzačov otvorené 10. marca. Druhú najnižšiu cenu v tendri podalo združenie firiem Trnavská stavebná spoločnosť, Bögl a Krýsl a Construction enginiering – 244,97 mil. eur. Konzorcium v zložení OHL ŽS, a.s., Doprastav, a.s., Váhostav – SK, a.s. a Eurovia CZ, a.s. navrhlo 263,008 mil. eur a skupina Viamont DSP, TeeragAzdag, Texopratner a Strabag, s.r.o. 279,065 mil. eur.

ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce – Trenčianska Teplá koncom minulého roka. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Skanska SKÚVO Úrad pre verejné obstarávanieŽSR Železnice Slovenskej republiky