Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Diaľnica D1
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: SITA/Jozef Jakubčo
28. 10. 2016 10:31 Aktuálne správy od SITASITA Diskusia

Župa je proti osempruhovej D1 medzi Bratislavou a Trnavou

BRATISLAVA 28. októbra (WebNoviny.sk) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) nesúhlasí s odporúčaním odbornej komisie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o vybudovaní osempruhovej diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa BSK Lucia Forman, navrhovaný model je totiž v rozpore s územným plánom aj s odporúčaniami ministerstva dopravy.

Osempruhová diaľnica podľa Freša nevyrieši katastrofálnu dopravnú situáciu

Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša model plnohodnotnej šesťpruhovej diaľnice s dvojpruhovými súbežnými cestami po oboch stranách diaľnice kraj do územného plánu zapracoval aj na žiadosť ministerstva dopravy a NDS.

„Navrhovaná osempruhová diaľnica nijako nevyrieši katastrofálnu dopravnú situáciu v mestách a obciach na východ od Bratislavy a neodkloní dopravu na diaľnicu,“ uviedol Frešo.

Záväzná časť územného plánu BSK uvádza prestavbu úseku D1 Bratislava – Trnava ako plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi (súbežnými cestami).

Do Územného plánu BSK na základe požiadavky ministerstva dopravy navrhli kolektor ako súčasť diaľnice a ako jednosmernú cestu s obmedzeným prístupom, vedúcu súbežne s diaľnicou, fyzicky oddelenú od priebežných pásov diaľnice, ktorá umožňuje prepojenie diaľnice s cestou alebo miestnou cestou.

Celkovú rekonštrukciu D1 je nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020

Rekonštruovaná diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala mať podľa odbornej komisie NDS osem pruhov v úseku Bratislava – križovatka Blatné a šesť pruhov v úseku Blatné – Trnava. Súčasťou by mali byť aj odstavné pruhy a krátky križovatkový kolektor v úseku križovatka Vajnory – križovatka Ivanka pri Dunaji – sever.

„Pôvodná koncepcia šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke je z dopravno-inžinierskych ako i z ekonomických dôvodov neefektívna a teda nie je opodstatnená,“ konštatuje sa v stanovisku pracovnej skupiny dopravných inžinierov NDS zverejnenom v stredu.

Celkovú rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou je pritom podľa pracovnej skupiny nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020.

Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj ministerstvo dopravy.

Odporúčané články

Obrazom: Nad diaľnicou D1 demolovali most Cena za dokumentácie a dozor pre rozšírenie D1 vzrástla

Neprehliadnite

Kotlebovci: Ignorovať alebo spolupracovať? Foto: Autobus plný ľudí zišiel z cesty a havaroval, zasahovali aj leteckí záchranári (aktualizovaný) Prečo slovenské mestá ešte nie sú smart? (podcast) Video: Matovič odstúpil z eurovolieb a vyzval ľudí, aby dali hlas Pollákovi (aktualizované) Dôchodkyňa naletela podvodníkovi a prišla o tisíce eur, policajti upozorňujú na ďalšie triky Vydierač obral obeť o 10-tisíc eur, muž si na vyplatenie peňazí vzal úver v banke Foto: Trnavčan vyhodil z balkóna na 8. poschodí mačku, vo väzení by mohol stráviť až päť rokov Peter Sagan si po pretekoch na Okolo Kalifornie polepšil v etapovom rebríčku UCI

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.