Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Diaľnica D1
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: SITA/Jozef Jakubčo
28. 10. 2016 10:31 Aktuálne správy od SITASITA Diskusia

Župa je proti osempruhovej D1 medzi Bratislavou a Trnavou

BRATISLAVA 28. októbra (WebNoviny.sk) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) nesúhlasí s odporúčaním odbornej komisie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o vybudovaní osempruhovej diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Ako ďalej agentúru SITA informovala hovorkyňa BSK Lucia Forman, navrhovaný model je totiž v rozpore s územným plánom aj s odporúčaniami ministerstva dopravy.

Osempruhová diaľnica podľa Freša nevyrieši katastrofálnu dopravnú situáciu

Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša model plnohodnotnej šesťpruhovej diaľnice s dvojpruhovými súbežnými cestami po oboch stranách diaľnice kraj do územného plánu zapracoval aj na žiadosť ministerstva dopravy a NDS.

„Navrhovaná osempruhová diaľnica nijako nevyrieši katastrofálnu dopravnú situáciu v mestách a obciach na východ od Bratislavy a neodkloní dopravu na diaľnicu,“ uviedol Frešo.

Záväzná časť územného plánu BSK uvádza prestavbu úseku D1 Bratislava – Trnava ako plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi (súbežnými cestami).

Do Územného plánu BSK na základe požiadavky ministerstva dopravy navrhli kolektor ako súčasť diaľnice a ako jednosmernú cestu s obmedzeným prístupom, vedúcu súbežne s diaľnicou, fyzicky oddelenú od priebežných pásov diaľnice, ktorá umožňuje prepojenie diaľnice s cestou alebo miestnou cestou.

Celkovú rekonštrukciu D1 je nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020

Rekonštruovaná diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala mať podľa odbornej komisie NDS osem pruhov v úseku Bratislava – križovatka Blatné a šesť pruhov v úseku Blatné – Trnava. Súčasťou by mali byť aj odstavné pruhy a krátky križovatkový kolektor v úseku križovatka Vajnory – križovatka Ivanka pri Dunaji – sever.

„Pôvodná koncepcia šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke je z dopravno-inžinierskych ako i z ekonomických dôvodov neefektívna a teda nie je opodstatnená,“ konštatuje sa v stanovisku pracovnej skupiny dopravných inžinierov NDS zverejnenom v stredu.

Celkovú rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou je pritom podľa pracovnej skupiny nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020.

Agentúra SITA požiadala o stanovisko aj ministerstvo dopravy.

Odporúčané články

Obrazom: Nad diaľnicou D1 demolovali most Cena za dokumentácie a dozor pre rozšírenie D1 vzrástla

Neprehliadnite

Sú dôvody, aby mal expremiér Fico naďalej ochranku, uviedla ministerka Saková Video: „The Reds“ rozprášili v Lige majstrov „drakov“ z Porta a zaslúžene idú ďalej Nemocnice zvažujú vypovedanie zmlúv Všeobecnej zdravotnej poisťovni, žiadajú viac financií Študentov vyšla grilovačka ukrutne draho, za požiar musia zaplatiť ťažké milióny Polícia navrhla obžalovať českého premiéra Andreja Babiša v kauze Čapí hnízdo Foto: Ako vyzerala katedrála Notre-Dame pred veľkým požiarom? Jej vzhľad ovplyvnil aj architekt le-Duc Na ostrove Madeira havaroval autobus s turistami, najmenej 28 ich zahynulo Exprezident Peru Alan García sa zastrelil, keď ho prišla zatknúť polícia

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Aktuálne správy

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.