Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Autobus
Foto: ilustračné, Thinkstock

Zväz autobusovej dopravy a odborári sa ešte nedohodli na kolektívnej zmluve na rok 2019

BRATISLAVA 31. decembra (WebNoviny.sk) – Zväz autobusovej dopravy (ZAD) a Odborový zväz (OZ) KOVO sa nedohodli na kolektívnej zmluve vyššieho stupňa vo verejnej cestnej doprave na rok 2019 ani po dvoch kolách vyjednávania. Sociálni partneri sa rozchádzajú v návrhoch, resp. požiadavkách na rast tarifnej a priemernej mzdy.

Odborári žiadajú nárast tarifnej mzdy

Zamestnávatelia podľa OZ KOVO navrhli zvýšenie tarifnej mzdy na 3,50 eura za hodinu a zotrvali na návrhu v prípade rastu priemernej mzdy o 3,6 % (o 1 % nad očakávanú mieru inflácie na úrovni 2,6 %).

Odborári žiadajú nárast tarifnej mzdy na 4 eurá za hodinu s garantovanou výškou základnej mzdy 4,47 eura za hodinu a zvýšenie priemernej mzdy o 6,5 %.

Zástupcovia ZAD a OZ KOVO sa plánujú stretnúť ešte na treťom kole vyjednávania v závere januára 2019. „Tretie kolo vyjednávania bude rozhodujúce, pretože ak ani na ňom nedospejeme k dohode, požiadame ministerstvo práce o určenie sprostredkovateľa,“ informovala agentúru SITA podpredsedníčka OZ KOVO a hlavná kolektívna vyjednávačka Monika Benedeková.

Niekto má viac peňazí, niekto menej

„Naším cieľom je, samozrejme, dohodnúť takú kolektívnu zmluvu vyššieho stupňa, ktorá bude zamestnancom garantovať slušné mzdy aj pracovné podmienky, pretože, a verím, že to je aj záujmom zamestnávateľov, potrebujeme zatraktívniť toto povolanie pre mladšiu generáciu,“ uviedla Benedeková. Zástupcovia základných organizácií OZ KOVO pôsobiacich v autobusových spoločnostiach chcú 9. januára v Žiline spoločne koordinovať svoj ďalší postup vo vyjednávaní.

Prezident ZAD a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Lines, a. s., Bratislava Peter Sádovský v súvislosti s kolektívnym vyjednávaním na vyššej úrovni povedal, že odvetvie verejnej dopravy alebo regionálnej autobusovej dopravy je trochu špecifické v tom, že je veľmi ťažko hľadať jednu úroveň podmienok pre celé Slovensko.

„Vidíme perspektívu skôr v rokovaniach na podnikovej úrovni. Vyššia kolektívna zmluva by mohla nastaviť celkový rámec a skôr vytvoriť podmienky pre účelné a efektívne rokovanie na podnikovej úrovni,“ uviedol Sádovský. „Platy sa prirodzene naprieč regiónmi Slovenska líšia, zároveň sú rozdielne výdavky žúp na autobusovú dopravu. Kondícia žúp je takisto rozdielna, niekto má viac peňazí, niekto menej. Niekde majú dostatok vodičov, inde naopak nedostatok,“ upozornil Sádovský.

Odporúčané články

Vo výstavbe diaľnic sa vyriešilo niekoľko kritických problémov, Érseka potrápila aj vlaková doprava Železnice SR by chceli v roku 2018 dosiahnuť vyrovnané hospodárenie

Neprehliadnite

Video: Štefan Harabin podal ústavnú sťažnosť na prezidentské voľby Video: Portugalci uhrali v kvalifikácii na ME 2020 druhú remízu, Francúzi a Angličania nezaváhali Sú muži lepšími politickými lídrami? Viac ako polovica žien nesúhlasí s výsledkami prieskumu Farmári protestujú ďalej, vyrážajú na protestnú jazdu na koňoch naprieč Slovenskom Skúšali ste si bicyklom ohriať vodu v rýchlovarnej kanvici? Na Slovensku funguje unikátna elektráreň Samosprávam hrozí zadĺženie, smerácke obedy zadarmo a rekreačné poukazy ich budú stáť milióny eur Foto: Petra Vlhová prevzala od ministra obrany pamätnú medailu, získala aj finačný šek Na Bali zadržali Andreja, ktorý sa pokúšal prepašovať orangutana

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.