Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
mäso, mäsiareň
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.
10. 04. 2019 14:18 EkonomikaSlovenskoEkonomika z lokality Slovensko od Webnoviny.skSITA Diskusia

Zvýšený záujem Slovákov o mäso z domácej produkcie potešil potravinárov aj ministerstvo

BRATISLAVA 10. apríla (WebNoviny.sk) – Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV) teší uvedomelosť slovenských spotrebiteľov, ktorí si začali vo väčšej miere po kauze s poľským mäsom všímať pôvod mäsa, ktoré nakupujú a prednosť začali dávať slovenskému mäsu.

Domáci trh podporujú aj reťazce

Uviedol to pre agentúru SITA Daniel Hrežík z odboru komunikácie a marketingu MPRV v reakcii na prieskum agentúry 2muse. Podľa tohto prieskumu si až 74 % Slovákov po kauze s poľským mäsom začalo všímať pri kúpe mäsa krajinu pôvodu, 88 % kupuje od kauzy slovenské mäso, pričom poľskému mäsu zostali verné len dve percentá Slovákov.

„Taktiež sme radi, že niektoré obchodné reťazce majú záujem o zvýšenie ponuky slovenského mäsa na svojich pultoch, čím podporujú domáci trh. Je však smutné, že k takémuto stavu dochádza až po prepuknutí kauzy s poľským mäsom,“ dodal Hrežík.

Podľa zverejnených výsledkov prieskumu si Slováci teraz všímajú krajinu pôvodu a kupujú len také mäso, o ktorom vedia odkiaľ pochádza. Až 88 % oslovených ľudí uviedlo, že kupujú slovenské mäso. České mäso kupuje 31 % ľudí, maďarské 15 % a nemecké mäso 7 % oslovených.

Aféry s pofidérnym mäsom

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) v reakcii na zvýšený záujem Slovákov o domáce mäso konštatovala, že priestor na zvýšenie podielu slovenských potravín, o ktoré majú našinci záujem, v obchodoch existuje.

„Verím, že sa všetci z afér s pofidérnym mäsom poučíme a uvedomíme si, aké je dôležité podporovať našich producentov potravín, ktorí nie sú poškvrnení žiadnou podobnou potravinovou kauzou,“ zhodnotil predseda SPPK Emil Macho.

Reprezentatívny prieskum, ktorý na vzorke 507 respondentov urobila agentúra 2muse v polovici marca 2019, rovnako ukázal, že rozhodujúcimi faktormi pri kúpe mäsa slovenskými spotrebiteľmi sú okrem krajiny pôvodu aj čerstvosť, cena a to, či sa mäso predáva v akciovej ponuke.

Odporúčané články

Slováci už po škandáloch nechcú poľské mäso, v rebríčku predajnosti sa prepadlo Regulácia cien potravín v obchodných reťazcoch môže mať za následok zdražovanie, tvrdí Klub 500

Neprehliadnite

Tigrica ušla z národného parku a unavená prespala celý deň v posteli vystrašeného Inda Video: Bezpečne a v limite, Sagan aj na zadnom kolese splnil v 13. etape Tour de France misiu Čaputová by nemala zasahovať do vnútorných problémov iných štátov, podľa Danka môže poškodiť vzťahy Glosa: Silikónové implantáty by nemali byť dôvodom na preukaz ŤZP Gál rozhodol o nevyhostení Vinogradova, podľa právnikov to môže spôsobiť medzinárodnú blamáž Prezidentka Čaputová rozumie túžbam komunity LGBTI, zároveň chápe aj obavy o stav rodín

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X