Audi A3 Sportback – Dokonalosť v rodinnom balení

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi A3 Sportback
Foto: Audi

BRATISLAVA 26. novembra (WEBNOVINY) – O Audi A3 sme už toho na našich stránkach napísali naozaj dosť. Keď nerátam predošlé kratšie správy, všetko podstatné ste sa mohli dočítať v tomto článku. Podáva naozaj komplexný pohľad na novú generáciu modelu A3, keďže sme pri príležitosti predstavenia tohto nového modelu mali možnosť vycestovať do centrály automobilky Audi v Ingolstadte. Tam nám o novej „A-trojke“ rozprávali celý deň, preto sa ten článok zdá byť nekonečný. V skutočnosti však zachytáva iba to najpodstatnejšie.

Našou ďalšou skúsenosťou s novým Audi A3 bola dynamická prezentácia nového modelu na Malorke, kde sme si už mohli konečne sadnúť aj za volant. Krátko po predstavení trojdverového modelu prišla na svet päťdverová verzia s tradičným označením Sportback, a tak sme opäť cestovali, aby sme si mohli vyskúšať aj toto rodinnejšie orientované kompaktné Audi.

Tentokrát bolo destináciou Monako. Presnejšie francúzske Nice, kde sme pristáli a odtiaľ už na nových Sportbackoch cestovali pozdĺž legendárneho Côte d’Azur do Monackého kniežatstva. V spomínanej prvej etape sa nám ušlo auto so základným benzínovým motorom 1.2 TFSI. Síce som nešoféroval, no z miesta spolujazdca to vôbec nevyzeralo tak, že by mala maličká „jedna-dvojka“ so Sportbackom nejaký problém. Veď ani nie je dôvod. Doteraz som ešte nejazdil s autom, ktoré by malo tento motor a bolo by brzdou premávky. Veď keď s týmto motorom dokáže bez problémov jazdiť Octavia….

Audi A3 Sportback
Foto: Audi

Serpentíny Monte Carla

V druhej etape, ktorá nás zaviedla do hôr nad Monakom, na miesta, kde sa jazdí aj legendárne Rally Monte Carlo, sme už sedlali auto so silnejším benzínovým motorom 1.4 TFSI. Do tohto motora Audi vkladá veľké nádeje, pretože je vybavený zaujímavou vecičkou – systémom CoD, ktorý pri nízkom zaťažení vypína dva valce. Tento motor disponuje výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 250 Nm, no vďaka vypínaniu valcov mu na 100 km podľa údajov od výrobcu stačí 4,8 litra benzínu na 100 km. Slabšia verzia tohto motora s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorá nie je vybavená systémom CoD, potrebuje na 100 km jazdy 5,3 litra paliva. Systém CoD teda dokáže ušetriť až pol litra benzínu na 100 km.

No a čo samotná jazda? Skvelá vyváženosť a obratnosť auta nás už tak neprekvapovala, keďže nám ešte ostali v živej pamäti spomienky na trojdverové Audi A3. Čo ma však vyslovene upútalo, bolo ticho a komfort. Na danú triedu naozaj obdivuhodný. Auto krásne držalo stopu aj v prudkých „vracákoch“ vo vrchoch nad Monte Carlom, pričom povrch ciest tam nie je najkvalitnejší. Napriek tomu Sportback pekne držal a dokonca sa ani neozývali žiadne buchotavé zvuky od náprav. Aj keď ide o auto nižšej strednej triedy, „A-trojka“ všetky nerovnosti krásne vyžehlila, a to aj v režime „Dynamic“.

Až prekvapivo dobré odhlučnenie som si všimol nie len počas jazdy s benzínovou „jedna-štvorkou“ TFSI, ale ešte viac na mňa zapôsobilo ticho v aute s motorom 1.6 TDI, ktoré sme si vyskúšali cestou na letisko. Ani táto základná naftová pohonná jednotka určite nebude zlou voľbou a Audi sa za ňu vôbec nemusí hanbiť. Záťah motora je na toto auto úplne postačujúci, no príjemnejším prekvapením je už spomínané odhlučnenie, ako aj ochota vznetového motora stúpať do otáčok a jeho samotné reakcie na plyn. Naozaj toho nie je veľa, čo by sa tomuto autu dalo vyčítať.

Audi A3 Sportback
Foto: Audi

Doba internetová

Na tejto prezentácii som si uvedomil jednu vec. Vyzerá to tak, že postupne končia časy, kedy sa každý naháňal za dokonalými jazdnými vlastnosťami a vlastne všetkým, čo robí auto autom. Pri tom, ako nám zástupcovia automobilky hovorili o novom Sportbacku sa totiž väčšinu času hovorilo o jeho multimediálnom systéme Connect. Áno, je to skvelá vec. Navigácia využíva službu Google Earth, takže vyzerá naozaj živo a realisticky. Pomocou hlasového ovládania dokáže dokonca aj napísať sms správu a odoslať ju. O prijímaní správ, ako aj tých z Facebooku, už ani nehovorím. V dnešnej „dobe internetovej“ akoby to už bolo samozrejmosťou.

Audi však ide ďalej. Keď vám palivomer zahlási, že v nádrži je už iba rezerva, systém Connect automaticky vyhľadá najbližšie čerpacie stanice. To však nie je všetko. Počítač vie, či vaše auto jazdí na benzín alebo naftu a čerpacie stanice vám zoradí podľa aktuálnej ceny paliva, ktoré tankujete. To však ešte stále ani zďaleka nie je koniec. Nič z toho by totiž auto nedokázalo, keby nebolo pripojené na internet. No a keď už je v aute internet, možnosti sú takmer neobmedzené. Dokážete si napríklad skontrolovať, či váš let nemešká, alebo kedy vám ide vlak. Otázne je, načo by ste si to pozerali, keď sedíte v aute…

Audi A3 Sportback
Foto: Audi

Audi A3 Sportback
Foto: Audi
Audi A3 Sportback
Foto: Audi
Audi A3 Sportback
Foto: Audi
Audi A3 Sportback
Foto: Audi

Resumé

Čo dodať na záver? Sportback je skrátka väčšie a priestrannejšie Audi A3, o ktorom si myslím, že je určite jedno z najlepších áut v nižšej strednej triede. A o koľko priestrannejšie a väčšie je? Celkovo je dlhšie o 7,3 cm, pričom aj rázvor kolies narástol o 3,5 cm. Vzadu je teda naozaj viac miesta a to nehovorím o oveľa jednoduchšom nastupovaní vďaka jednému páru dverí navyše. Narástol aj batožinový priestor. O 15 litrov. Ponúka teda 380 litrov v základnom stave, alebo 1220 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi