Audi malo vo Frankfurte asi najdrahší stánok

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi Urban Concept
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 19. septembra (WEBNOVINY) – Nemecké prémiové automobilky vo Frankfurte popustili uzdu fantázii a pripravili si tak pompézne stánky, že sa človek nestačil čudovať. Audi to však dotiahlo do extrému. Postavilo si vlastnú halu. O týchto veciach nikto nehovorí nahlas, takže túto informáciu berte z veľkou rezervou, ale od niekoho som tam na autosalóne započul, že Audi za svoj veľkolepú expozíciu vysolilo desať miliónov eur. Bolo to však aj vidieť. Už zvonku bola budova zaujímavo tvarovaná a vďaka štyrom kruhom a nápisom „Vorsprung durch Technik“ bolo každému jasné, aké autá budú vystavené vo vnútri.

Aby to nebolo málo, autá vo vnútri iba nestáli. Oni jazdili. Po obvode haly bola postavená trať, po ktorej sa autá prepravovali na otočnú platňu vo vnútri, kde boli prezentované. Jazdiace autá pritom bolo možné sledovať vo vnútri v hale na kaskádovitom sedení, ale vidieť ich bolo miestami aj zvonku. Skrátka, stánok automobilky Audi bol proste šokujúci. Škoda len, že v ňom bolo málo miesta a tak veľa ľudí, ktorí sa zaujímali práve o túto značku.

A čo všetko Audi do Frankfurtu priviezlo? Predovšetkým športové modely ako S6, S7, S8, A6 Hybrid, A8 Hybrid, facelift modelu A5, či Audi R8 Spyder v športovejšom prevedení GT. Predstavené boli aj dva koncepty – A2 a Urban Concept. Audi A2 je koncept elektromobilu, na ktorom Audi vraj iba skúša elektrický pohon a svetlá budúcej generácie. Prispôsobujú sa totiž svetelným podmienkam. Diaľkové svetlá neoslňujú vodičov oproti a tie brzdové svietia podľa intenzity brzdenia. Každopádne, aj keď sa takéto auto nedostane do výroby v blízkej budúcnosti, je evidentné, že Audi uvažuje o zaplátaní diery medzi modelmi A1 a A3.

Audi S8
Foto: Ondrej Rabatin
Audi A8 L W12
Foto: Ondrej Rabatin
Audi A8 L W12
Foto: Ondrej Rabatin
Audi R8 e tron
Foto: Ondrej Rabatin
Audi na autosalóne vo Frankfurte 2011
Foto: Ondrej Rabatin

Audi Urban Concept

Tento maličký elektromobil váži vďaka kompozitovej karosérii iba 480 kg. Audi ním predstavuje svoju víziu individuálnej mobility. Auto má konfiguráciu sedenia 1+1. Znamená to asi toľko, že spolujazdcovo sedadlo je posunuté mierne dozadu, aby sa dvaja ľudia v tomto miniautíčku netlačili a aby spolujazdec neobmedzoval vodičov výhľad. Na pohon slúži dvojica elektromotorov poháňaná lítium-iónovými batériami. Všetko je navrhnuté s dôrazom na minimalizáciu rozmerov a hmotnosti. Na jedno nabitie prejde auto niečo vyše 60 km. Výkon výrobca neudáva. Ani žiadne iné parametre. S výrobou sa zatiaľ nepočíta.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi