Audi RS6 – kombi s výkonom 560 koní

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi RS6 Avant
Foto: Audi

BRATISLAVA 7. decembra (WEBNOVINY) – Túžite po športovom aute, no máte rodinu a stále niečo prevážate? Nové Audi RS6 Avant je riešením. Odvezie všetko, čo potrebujete a predbehne všetko, čo sa mu postaví do cesty. Poháňa ho totiž štvorlitrový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel typu „twinscroll“. Vďaka tomu dosahuje tento priamovstrekový motor výkon 412 kW (560 k), ktorý je k dispozícii medzi 5700 a 6700 ot./min. Maximum krútiaceho momentu je železničných 700 Nm, pričom je táto mamutia sila dostupná už od 1750 až po 5500 ot./min.

Napriek týmto neuveriteľným výkonom Audi udáva, že normálnym tempom spotrebuje Audi RS6 Avant iba 9,8 litra benzínu na 100 km. Vďačí za to osemstupňovej automatickej prevodovke, systému štart/stop, premyslenému tepelnému manažmentu motora, ale aj systému COD, ktorý vypína štyri valce pri nízkom zaťažení motora. Spotrebu pomáha znižovať aj nižšia hmotnosť. Až 20 percent karosérie nového Audi RS6 je z hliníka, čo v konečnom dôsledku viedlo k úspore hmotnosti až 100 kg oproti predchodcovi.

Samozrejmosťou všetkých výkonných modelov značky Audi je pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ten v Audi RS6 je štandardne vybavený samosvorným medzinápravovým diferenciálom, ktorému nechýba osobitný chladič oleja. Na želanie je k dispozícii aj športový diferenciál zadnej nápravy.

Audi RS6 Avant
Foto: Audi

Obrovský výkon sa nezaobíde bez špičkového podvozku. Preto je Audi RS6 štandardne vybavené pneumatickým pružením, ktoré kontinuálne prispôsobuje celkovú charakteristiku pruženia podľa rýchlosti jazdy, stavu cesty a štýlu jazdy konkrétneho vodiča, pričom navyše zohľadňuje aj zvolený program systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select (v režime Dynamic dokonca znižuje svetlú výšku auta o 20 mm).

Pre ešte náročnejších zákazníkov má Audi v ponuke tvrdší podvozok s klasickými oceľovými pružinami a trojstupňovo nastaviteľnými tlmičmi. Ďalším prvkom vybavenia na želanie je dynamické riadenie s variabilným účinkom posilňovača a plynulo variabilným prevodovým pomerom.

Audi RS6 Avant
Foto: Audi

Audi RS6 Avant
Foto: Audi
Audi RS6 Avant
Foto: Audi
Audi RS6 Avant
Foto: Audi
Audi RS6 Avant
Foto: Audi

O spomaľovanie sa starajú štyri dierované kotúče vlnitého tvaru. Podobné má aj Audi RS4. Tie predné na Audi RS6 majú šesť piestikov a priemer 390 mm. Za príplatok sú k dispozícii aj karbón-keramické brzdy s priemerom predných kotúčov 420 mm. Štandardom sú 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, no v ponuke sú aj disky s priemerom 21 palcov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi