Bentley v Ženeve prekvapilo konceptom SUV

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bentley EXP 9 F koncept
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) – Koncept má názov Bentley EXP 9 F. Jeho oficiálne predajné meno ešte nie je známe, ale výkonný riaditeľ Bentley, Wolfgang Dürheimer, prezradil, že F v názve konceptu symbolizuje anglické falcon, čiže sokol. Zdôraznil tiež, že ak by sa auto dostalo do sériovej výroby, pôjde o najluxusnejšie, najrýchlejšie a samozrejme najdrahšie SUV na trhu. Mohlo by sa zdať, že týmto krokom značka Bentley vyráža do neprebádaných vôd a že by sa toto riziko nemuselo vyplatiť, ale tu netreba zabúdať na úspech značky Porsche s modelom Cayenne. Hlavne ak za projektom EXP 9 F stojí osoba pána Dürheimera, ktorý stál aj za zrodom spomínaného Porsche. Pripomeniem len, že Cayenne je od uvedenia na trh stále najpredávanejším modelom Porsche. Nechajme sa teda prekvapiť, či sa podarí získať rovnaký úspech aj značke Bentley.

Už na prvý pohľad je vidieť, že dizajnéri naozaj popustili uzdu konzervativizmu. Dizajnu síce stále dominujú klasické prvky značky Bentley ako samotná veľkosť auta, nezameniteľný tvar masky a okrúhle svetlomety, ale ostatok je poňatý veľmi odvážne a moderne. Oko hneď upútajú veľmi široké, až vystúpené zadné blatníky. Nájdete v nich odkaz tak na športový model Continental GT, ako aj na tradičné tvary zadných blatníkov limuzín Bentley z 50-tych rokov. Na aute triedy SUV však vyznievajú veľmi netradične, ba až vulgárne. Ďalším takým prvkom sú predné svetlomety, kde bola dizajnérom inšpiráciou hlaveň poľovnej pušky. Spodnej časti nárazníka dominujú otvory inšpirované tvarom turbíny.

Bentley EXP 9 F koncept
Foto: Bentley

Bentley EXP 9 F koncept
Foto: Bentley
Bentley EXP 9 F koncept
Foto: Ondrej Rabatin
Bentley EXP 9 F koncept
Foto: Ondrej Rabatin
Bentley EXP 9 F koncept
Foto: Ondrej Rabatin

Ani po otvorení dverí a nahliadnutí do interiéru táto odvaha dizajnérov nekončí. Tradičné tvary a materiály palubnej dosky kontrastujú s veľmi čistým moderným dizajnom stredovej konzoly. Tá je od samotnej palubnej dosky oddelená a dizajnovo je súčasťou celku s radiacou pákou. Aj samotná palubná doska kombinuje tradíciu „tyčových“ ovládačov na výduchy kúrenia s hypermoderným prístrojovým panelom na báze LED obrazoviek. Tieto prvky však nepôsobia rušivo a veľmi dobre sa dopĺňajú. Kabína samotná je samozrejme veľmi priestranná a plná toho najvyššieho luxusu. Materiálom vládne koža a drevo, no nájdeme tu aj hliník a dokonca bronz. Kompletná pikniková sada najvyššej kvality v batožinovom priestore už len dotvára imidž najdrahšieho z najdrahších. Piate dvere sú vodorovne delené na dve časti, podobne ako to nájdeme na Range Roveroch.

Pod kapotou konceptu sa skrýva vidlicový dvanásťvalec s objemom šesť litrov doplnený o dvojicu turbodúchadiel. Táto impozantná motorizácia je známa už z modelu Continental GT, no pre tento koncept bola obohatená o priame vstrekovanie do valcov, deaktiváciu valcov v prípade nízkeho zaťaženia motora a inžinieri popracovali aj na znížení trenia vnútri agregátu. Cieľom bol pozitívny vplyv na spotrebu a emisie dusičnanov. Spomenuté boli aj hybridné a dokonca dieselové varianty, no najprv musí tento projekt dostať definitívnu zelenú od vedenia automobilky. Pomôcť by mohli aj pozitívne ohlasy verejnosti počas ženevského autosalónu, no momentálne ešte nie je výroba tohto auta definitívne potvrdená.

https://www.youtube.com/watch?v=aFJuQkH_Osc

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Bentley