BMW radu 5 už aj ako hybrid

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
BMW ActiveHybrid 5
Foto: BMW

BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Hybridné BMW radu 5 zvonku rozoznáte od tých obyčajných iba pomocou nápisov na veku batožinového priestoru a na C-stĺpikoch. Po otvorení dverí si môžete tieto nápisy všimnúť aj na prahoch dverí a na stredovej konzole. Auto je štandardne vybavené 17-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny a pre tento model je vyhradená aj exkluzívna svetlomodrá metalíza Bluewater.

V čom je toto auto ale odlišné od bežných „päťkových“ BMW, ktoré už jazdi po našich cestách? Okrem spaľovacieho motora je auto poháňané aj elektromotorom. Na rozdiel od väčšieho modelu ActiveHybrid 7 ide o „full hybrid“. Znamená to, že auto môže do istej rýchlosti a do prekročenia istej vzdialenosti (v tomto prípade je to do 60 km/h a do vzdialenosti 4km) jazdiť výhradne na elektrickú energiu, teda bez použitia spaľovacieho motora.

A o akom spaľovacom motore tu hovoríme? Povedal by som, že o veľmi slušnom. Trojlitrový radový šesťvalec prepĺňaný turbodúchadlom produkuje 225 kW (306 k) a 400 Nm. Benzínový model 535i dokáže s týmto motorom pod kapotou zrýchliť na stovku za pôsobivých 6,1 sekundy. Hybridná verzia ActiveHybrid 5 má okrem tohto motora v osemstupňovej automatickej prevodovke ukrytý elektromotor s výkonom 40 kW (54 k) a krútiacim momentom 210 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon auta je tak 250 kW (340 k) a 450 Nm. Na stovke je tak o dve desatiny sekundy rýchlejšie, ako BMW 535i a na 100 km spotrebuje o 1,5 až 2,1 litra benzínu menej (v závislosti od veľkosti kolies a typu pneumatík).

BMW ActiveHybrid 5
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW ActiveHybrid 5
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW ActiveHybrid 5
Foto: BMW

Foto: BMW

BMW ActiveHybrid 5
Foto: BMW

Foto: BMW

Napriek výkonu 340 koní teda BMW ActiveHybrid 5 spotrebuje na 100 km iba 6,4 až 7 litrov benzínu. Znižovať spotrebu mu pomáha systém štart/stop, systém rekuperácie energie pri brzdení, ale aj nová navigácia Professional, ktorá skúma vyťaženosť jednotlivých ciest a v prípade dopravnej zápchy vie navrhnúť čo najúspornejšiu obchádzku. Podľa údajov zo satelitu sa tiež vie pripraviť na stúpanie dobitím lítium-iónových batérií, ktoré poháňajú elektromotor. Dobíjajú sa pri brzdení, alebo počas klesania. Majú vlastný chladiaci systém a uložené sú na dne batožinového priestoru. Jeho objem zmenšili z pôvodných 520 litrov na 375 litrov.

BMW ActiveHybrid 5 bude mať oficiálnu výstavnú premiéru 30. novembra na autosalóne v Tokiu. Predávať sa začne už v prvej polovici budúceho roka.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BMW