Citroën DS4 prichádza na slovenský trh

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Citroën DS4
Foto: Citroën

BRATISLAVA 19. mája (WEBNOVINY) – S novým Citroënon DS3 zaznamenala francúzska automobilka úspech a tak pokračuje v rozvoji novovytvorenej línii prestížnejších modelov DS, ktoré sú akýmsi odkazom na legendárny Citroën DS z počiatku šesťdesiatych rokov minulého storočia. Citroën DS5 už klope na dvere a model DS4 sa práve začína predávať na slovenskom trhu.

Citroën DS4 stojí na platforme C4-ky a prináša trochu viac štýlu a elegancie do nižšej strednej triedy. Oproti „C-štvorke“ je „DS-štvorka“ s dĺžkou 4 270 mm o 60 mm kratšia, no na šírku meria 1 810 mm, čo je o 20 mm viac, ako má C4. Citroën DS4 je vysoký 1 530 mm, čo je o 40 mm viac, ako na výšku meria „C-štvorka“. Podvozok využíva vzpery McPherson so spodnými priečnymi ramenami. Vzadu nenájdete viacprvkové zavesenie kolies, ale iba jednoduchú nápravu s vlečnými ramenami spojenými torznou tyčou.

Motory

Na výber máte päť motorizácií. Základnou benzínovou pohonnou jednotkou je atmosférická „jedna –šestka VTi s výkonom 88 kW (120 k). Silnejšou alternatívou je ten istý motor prepĺňaný turbodúchadlom. Vďaka preplňovaniu produkuje 115 kW (156 k). V ponuke je aj silnejšia verzia prepĺňaného motora THP, ktorá sa montuje aj do najsilnejšieho Peugeotu RCZ a disponuje výkonom až 147 kW (200 k).

Citroën DS4
Foto: Citroën

Za naftu kope 1,6-litrový turbodiesel HDi s výkonom 82 kW (112 k). Ten je vo verzii e-HDi ponúkaný aj so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou, systémom start/stop a rekuperáciou kinetickej energie pri brzdení. Vrcholnou vznetovou motorizáciou je dvojliter s výkonom 120 kW (163 k).

Tri stupne výbavy

Pri Citroënoch radu DS ťažko hovoriť o základnej výbave, no tou „vstupnou“ výbavou pri modeli DS4 je výbava Design. Tá obsahuje už aj také prvky ako programovateľný tempomat, kožou čalúnený volant, klimatizáciu a dokonca aj 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

V strednej úrovni výbavy Style sú štandardom už 17-palcové kolesá, elektricky nastaviteľná bedrová opierka na mieste vodiča a spolujazdca s masážnou funkciou, čalúnenie látka/koža, USB port, či Bluetooth handsfree.

Citroën DS4
Foto: Citroën

Najvyššia úroveň výbavy Sport obsahuje už aj také prvky, ako predný a zadný parkovací asistent, systém na sledovanie mŕtveho uhla spätných zrkadiel, zásuvku na 220 V, kožené čalúnenie. Štandardom sú 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Prvé dojmy

Keď v prvých tlačových správach o tomto aute automobilka tvrdila, že konštruktéri vynaložil veľké úsilie na zníženie vnútorného hluku, netušil som, že to nie je iba prázdna marketingová fráza, ktorú uvádza takmer každá automobilka. Odhlučnenie ale aj samotná kultúra chodu vznetového dvojlitra HDi 160 je neuveriteľná. S kolegami sme sa občas zvykli baviť na účel laikov, ktorí na chod niektorého z dieselových motorov poznamenali, že „to ide ako benzín“. Doteraz som si myslel, že diesel nikdy nemôže ísť ako benzín a nikdy v živote som nemal problém to rozoznať. Teraz sa mi podarilo takmer pol hodiny odjazdiť na Citroëne DS4 s motorom HDi 160 s tým, že som si myslel, že je to benzínová verzia THP 200. Hanbím sa za to, no musel som to napísať, pretože francúzski konštruktéri si za to zaslúžia obrovskú pochvalu.

Motor HDi 160 jazdí skvelo. Myslím, že fakt, že som si myslel, že ide o motor THP 200 hovorí za všetko. Potom som si vyskúšal aj spomínanú benzínovú verziu a tá išla samozrejme ešte lepšie. Aj ten zvuk bol už o niečom úplne inom. HDi 160 je proste iba tichý, THP 200 má pekný športový zvuk a samozrejme oveľa širšie spektrum využiteľných otáčok. Sily má pritom dostatok už aj od tých najnižších otáčok podobne ako HDi 160.

Citroën DS4
Foto: Citroën
Citroën DS4
Foto: Citroën
Citroën DS4
Foto: Citroën

Foto: Citroën

Citroën DS4
Foto: Citroën
Citroën DS4
Foto: Citroën

Ceny

Ako už bolo spomenuté, ceny modelu DS4 začínajú na úrovni 18 390 €. Ide o auto s atmosférickou benzínovou „jedna-šestkou“ VTi 120 a výbavou Design. Za najlacnejší diesel zaplatíte 20 590 €. Vrcholná verzia THP 200 s najvyššou výbavou Sport stojí 24 990 €, pričom za diesel HDi 160 v rovnakej výbave si Citroën účtuje 25 790 €.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Citroën