Citroën to s konkurenciou prémiovým automobilkám myslí vážne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Citroën Numero 9 koncept
Foto: Citroën

BRATISLAVA 16. apríla (WEBNOVINY) – Automobilka Citroën pokračuje s rozširovaním ponuky modelov svojej novej luxusnej divízie DS. V najbližších rokoch chce táto francúzska automobilka predstaviť nie len koncept luxusného sedanu a SUV segmentu C, ale v pláne je aj predstavenie novej vlajkovej lode značky Citroën. S najväčšou pravdepodobnosťou ponesie označenie DS9. Nový veľký sedan nahradí pomaly dosluhujúcu, no stále úchvatnú C6-tku.

Koncept Numero 9 má naznačiť, aké dizajnové prvky môžeme očakávať na týchto troch novinkách z luxusnej línie DS automobilky Citroën. Koncept Numero 9 má však so svojou dĺžkou 4930 mm predsa len najbližšie k spomínanej „vlajkovej lode“. Koncept s karosériou typu „shooting brake“ má nie len úctyhodnú dĺžku, ale aj pôsobivý rázvor – rovných 3000 mm. Nie len vďaka svojej dĺžke, ale aj vďaka mimoriadne širokej (1940 mm) a nízkej (1270 mm) karosérii toto auto budí ozajstný rešpekt.

Pod kapotou iba „jedna-šestka“

Aj keď tento koncept svojimi rozmermi prevyšuje bežné sedany segmentu D a mohol by konkurovať až luxusným limuzínam, na jeho pohon slúži iba 1,6-litrový benzínový turbomotor. Pravda je taká, že Francúzi by sa chceli hrať na šľachtu, no nemajú na to. Iste, v oblasti dizajnu vždy patrili k špičke, no celý koncern PSA momentálne nemá silnejší motor, ako 1,6-litrový benzínový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom.

Citroën Numero 9 koncept
Foto: Citroën

Citroën Numero 9 koncept
Foto: Citroën
Citroën Numero 9 koncept
Foto: Citroën
Citroën Numero 9 koncept
Foto: Citroën
Citroën Numero 9 koncept
Foto: Citroën

Motor 1.6 THP je skvelý agregát. Po otvorení rozmernej kapoty tohto konceptu však musí vyzerať v tom obrovskom priestore naozaj komicky. Konštruktéri však z neho pre použitie v tomto luxusnom korábe vyžmýkali až 165 kW (225 k) a 275 Nm. Ani to by však nestačilo pre tak veľké auto a tak spaľovací motor poháňa predné kolesá a zadné roztáča elektromotor s výkonom 51 kW (70 k). Vďaka nemu dokáže relatívne ľahká limuzína (cca. 1500 kg) jazdiť 50 km výhradne na elektrický pohon. Na stovku pritom vystrelí za 5,4 sekundy.

Na 100 km mu stačí iba 1,7 litra

Citroën tiež šokuje mimoriadne nízkou spotrebou tejto limuzíny. Udáva, že v kombinovanom cykle spotrebuje na každých 100 km iba 1,7 litra benzínu. Je ale dosť možné, že je to údaj, pri ktorom sa rátalo s vyššie uvedeným faktom, že auto je schopné prejsť 50 km na elektrinu a spaľovací motor teda pracuje iba zvyšných 50 km. Aj keby to ale bolo tak, 3,4 litra benzínu na 100 km je tak isto veľmi pôsobivý údaj. Nechajme sa ale prekvapiť, kedy a v akej konečnej forme sa toto auto dostane do sériovej výroby. Ak by ale Francúzi naozaj dokázali vyrábať takéto auto s tak nízkou spotrebou, bude mať nepochybne úspech.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Citroën