Hyundai má v Ženeve čo ponúknuť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hyundai i.oniq koncept
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 14. marca (WEBNOVINY) – Hyundai na ženevskom autosalóne vystavuje štúdiu i.oniq, ktorá prezentuje novú technológiu a dizajn, čím naznačuje smerovanie značky v budúcnosti. Koncept i.oniq s dĺžkou 4,4 metra je hatchback s elektrickým pohonom. Na pohon slúži elektromotor s výkonom 80 kW (109 k) Pod kapotou síce je ukrytý aj benzínový motor, no tento litrový trojvalec iba poháňa generátor, ktorý dodáva energiu trakčnému elektromotoru.

Spaľovací motor teda funguje výhradne iba ako predlžovač dojazdu. Bez neho by prešiel tento koncept iba 120 km na jedno nabitie, no vďaka spaľovaciemu motoru je schopný pokračovať v jazde aj po vybití batérie, čo znamená celkový dojazd zhruba 700 km.

Hyundai i.oniq zhmotňuje najnovšie idey dizajnérov a konštruktérov značky Hyundai ďalším vývojovým stupňom výrazových prostriedkov dizajnu fluidic sculpture a futuristickým pohonným ústrojenstvom, čím pôsobivo prezentuje nové možnosti.

Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor Europe povedal: “Hlavnou témou štúdie i.oniq sú dve oblúkové krivky, vytvárajúce výrazný a hravý kontrast medzi ostrými charakterovými líniami a mäkkými, no atletickými povrchmi. Profilové línie predných blatníkov sa tiahnu spredu dozadu, čím zvýrazňujú siluetu kupé a pritom poskytujú posádke maximálny výhľad z kabíny.”

Hyundai i20
Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai i20
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai i20
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai i20
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai i30
Foto: Ondrej Rabatin

Premiéra modernizovaného modelu i20

Facelit tohto modelu je dosť výrazný. Kompletne prepracovaná predná časť v štýle fluidic sculpture ihneď udrie do očí. Pri modernizácii Hyundaia i20 sa však konštruktéri nezabudli pozrieť ani pod kapotu.

Medzi štyrmi motormi, ktoré sú na výber pre nový Hyundai i20, je novinkou naftový trojvalec s objemom 1,1 litra z konštrukčného radu ‘U-II’, ktorý dosahuje výkon 55 kW (75 k). Nový naftový motor bol vyvinutý v stredisku Diesel Centre of Excellence značky Hyundai, ktoré je súčasťou európskeho vývojového centra v nemeckom Rüsselsheime.

To však ani zďaleka nie je všetko. Vystavený je tu aj nový Hyundia i30 vo verzii kombi, Veloster Turbo, no najmä modernizovaný Hyundai Genesis Coupé. Po „živom“ stretnutí sa s týmto faceliftovaným Genesisom môžem povedať, že vyzerá naozaj výborne. Pri pohľade na prvé fotky tohto auta som si nebol istý, či tento štýl dizajnu pristane aj tomuto modelu, no naživo to vyzerá naozaj veľmi dobre.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hyundai