Mercedes v Ženeve bodoval novou generáciou triedy A

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mercedes triedy A
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 22. marca (WEBNOVINY) – Keď sa v roku 1997 objavila prvá generácia Mercedesu triedy A, všetci nad ním ohŕňali nosom. Vysoká a úzka konštrukcia auta so „sendvičovou“ podlahou bola nie len neestetická, ale aj pomerne nebezpečná, keďže „Áčko“ bez ESP sa počas „losieho testu“ prevrátilo na strechu. Mercedes potom začal štandardne do všetkých „Áčok“ montovať ESP a bolo po probléme. Jazdné vlastnosti však neboli ničím prevratným. Toto auto si kupovali skôr praktickejšie orientovaní ľudia, najmä ženy.

Druhá generácia bola predstavená v roku 2004. Pôsobila oveľa „bojaschopnejšie“, no konštrukčná koncepcia ostala nezmenená. Po 15-tich rokoch sa ale v Mercedese rozhodli, že sa pustia do revolúcie. „Sendvičová“ platforma išla do koša a nové „Áčko“ tak môže vďaka tomu vyzerať oveľa športovejšie.

Dizajnéri sa toho chytili a nakreslili mimoriadne športovo vyzerajúce kompaktné auto s už klasickou koncepciou. Motor je uložený vpredu naprieč a poháňa predné kolesá. Tie sú zavesené na vzperách typu MacPherson, zadné využívajú štvorprvkové zavesenie. Čo sa týka samotného dizajnu, nové „Áčko“ síce nevyzerá ako koncept predstavený na autosalóne v Šanghaji, no základ ostal zachovaný.

https://www.youtube.com/watch?v=enRfOv-P1ss

Motory ako v triede B

Ponuka motorov pre Mercedes triedy A novej generácie v podstate kopíruje portfólio motorov dostupných pre Mercedes triedy B. V ponuke bude dokopy šesť motorov, tri benzínové a tri naftové. Všetky sú prepĺňané turbodúchadlom. Základ benzínovej ponuky tvorí „jedna-šestka“ vo verzii A180. Produkuje 90 kW (115 k). Silnejšia verzia tohto motora sa montuje do verzia A200 a dosahuje výkon 115 kW (156 k). Najsilnejšou motorizáciou bude dvojliter s výkonom 155 kW (211 k), ktorý sa bude montovať do verzie A250.

Tí, čo uprednostňujú naftu, budú mať na výber dve verzie 1,8-litrového štvorvalca. Tá slabšia vo verzii A180 CDI produkuje 80 kW (109 k) a silnejšia vo verzii A200 CDI sa môže pochváliť výkonom 100 kW (136 k). Silnejšou vznetovou alternatívou je 2,2-litrový motor s výkonom 125 kW (170 k) vo verzii A220 CDI.

Všetky motory budú štandardne vybavené systémom štart/stop a spolupracovať budú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je k dispozícii sedemstupňový dvojspojkový automat 7G-DCT.

Mercedes triedy A však nemá s „Béčkom“ spoločné iba motory. Koncepčne ide o veľmi podobné autá, no „Áčko“ je orientované skôr športovejšie, „Béčko“ praktickejšie. Interiéry sú tiež takmer totožné.

Mercedes triedy A
Foto: Ondrej Rabatin

Mercedes SL
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes SL
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes triedy A
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes triedy A
Foto: Ondrej Rabatin

Nová generácia Mercedesu SL

Nové „Áčko“ narobilo v Ženeve poriadny rozruch. Počas oboch novinárskych dní pri ňom bolo neustále toľko ľudí, že sa takmer nedalo odfotiť. Priamo na stánku Mercedesu pritom bolo vystavené ďalšie úplne nové auto. Nová generácia Mercedesu SL síce nemala v Ženeve svetovú výstavnú premiéru, no v Európe bolo toto auto vystavené po prvýkrát. Viac sa o ňom dočítate v tomto článku.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mercedes