Mugen pritvrdzuje

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Honda CR Z Mugen RR
Foto: Mugen

BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) – V polovici júla sme písali o Honde CR-Z upravenej dvorným úpravcom Hondy – spoločnosťou Mugen. K hybridnému pohonnému ústrojenstvu IMA pozostávajúceho z elektromotora a 1,5-litrového benzínového štvorvalca chlapci v európskom Mugene ešte pripojili kompresor. Vďaka tomu výkon narástol až na 147 kW (200 k). Maximálny krútiaci moment má hodnotu 245 Nm. Honda CR-Z tak vďaka tomu zrýchľuje na stovku za 6,6 sekundy.

Auto bolo prednedávnom predstavené na „festivale rýchlosti“ v anglickom Goodwoode, no Japoncom to zrejme nestačí. Japonský Mugen totiž prichádza s ešte hrozivejšie upraveným autom. Na motor už však nesiahali. Vizuálna úprava pozostáva z veľmi výrazného karbónového „bodykitu“. Karbónové sú dvere, kapota, aj veko batožinového priestoru. Predný nárazník dostal výraznejšie otvory pre vstup vzduchu a v strede toho zadného nájdete dve koncovky výfuku. Obrovské krídlo a difúzor je samozrejmosťou.

Vo vnútri je auto až nečakane luxusné. Nájdete tam športové sedadlá čalúnene kombináciou kože a alcantary. Nechýba dokonca ani navigácia. Vo vnútri sa teda hmotnosť až tak drasticky neznižovala. Každopádne, interiér je dekorovaný, ako ináč, karbónom.

Honda CR Z Mugen RR
Foto: Mugen

Aj keď japonský Mugen výkon nenavýšil, čo sa týka podvozku, zachádza do väčších extrémov. Nastavenie je čisto okruhové a podvozok je navyše kompletne zakrytovaný karbónom. Zatiaľ čo európsky Mugen jazdí na 17-palcových kolesách, ten japonský dostal disky s priemerom väčším o jeden palec. Spoza nich vykúkajú štvorpiestikové brzdové strmene.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Honda