Naftový Golf GTI má 184 koní a stačí mu 4,2 l/100 km

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen

BRATISLAVA 25. februára (WEBNOVINY) – Predsériovú verziu nového Volkswagenu Golf GTI predstavila automobilka z Wolfsburgu už v septembri na autosalóne v Paríži, kde mala svetovú výstavnú premiéru siedma generácia tohto nemeckého bestselleru. Je možné, že sériovú verziu Golfu GTI predstavia už o týždeň na ženevskom autosalóne, no zatiaľ nás Volkswagen chce nalákať na naftovú športovú verziu GTD.

Pod kapotou pracuje motor 2.0 TDI vyladený 135 kW (184 k) pri 3500 ot./min. a 380 Nm. Maximum krútiaceho momentu je k dispozícii medzi 1750 až 3250 ot./min. Nie je to však žiaden „čiptuning“ slabšej verzie tohto motora, ktorú sme mali možnosť prednedávnom vyskúšať.

Motor Volkswagenu Golf GTD má oproti motoru v bežnej verzii 2.0 TDI ľahšie piesty, rozvody s menším trením, športový výfuk a dokáže sa rýchlejšie zohriať. Najpodstatnejšou zmenou je však menší kompresný pomer, ktorý klesol z 16,5:1 na 15,8:1.

Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen

Výsledok? Auto vážiace 1302 kg dokáže na stovku zrýchliť za 7,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h. Pri „normálnej jazde“ by pritom kombinovaná spotreba nemala presiahnuť 4,2 litra nafty na 100 km.

Zvonku sa Golf GTD od bežného Golfu líši inými nárazníkmi, mohutnejšími prahmi dverí a výraznejším strešným spojlerom. Vzadu nechýba dvojitá chrómovaná koncovka výfuku a difúzor. Štandardom sú 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny obuté do pneumatík s rozmerom 224/45 R17.

Vo vnútri nájdete športové sedadlá s typickým „károvaným“ vzorom. Samozrejmosťou je tiež športový volant s plochou spodnou časťou a kovové pedále. Športový dojem pomáha v interiéri dotvoriť tiež čierne čalúnenie stropu.

Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf GTD
Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Golf GTD by sa mal začať predávať v lete. Štandardne sa bude dodávať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dvojspojková automatická prevodovka DSG bude za príplatok. Základná cena by sa mala pohybovať okolo 29 000 €. Na oficiálnu slovenskú cenu si však budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volkswagen