Nové dvojvalce vo Fiate 500

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Fiat 500 TwinAir
Foto: Fiat

BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) – Ak patríte medzi tie typy, ktorým predstava na trojvalcové agregáty zvyšuje krvný tlak, Fiat vás svojim novým dvojvalcom TwinAir asi veľmi nepoteší. Emisné normy sú však neúprosné a Fiat sa k tomuto riešeniu uchýlil kvôli 30-percentnému zníženiu emisií CO2, ktoré sa mu podarilo dosiahnuť použitím iba dvoch valcov, namiesto pôvodných štyroch pri porovnateľnom výkone. Na jeho obranu však musím dodať, že aj pôvodná 500-vka bola poháňaná dvojvalcovým agregátom.

V pláne sú tri verzie tohto nového motora. Atmosférický motor by mal z objemu 0,9 litra vyprodukovať 48 kW (65 k). Ďalšie dve verzie budú preplňované turbodúchadlom. Najsilnejšia by mala údajne dosahovať až 77 kW (105 k). Zo začiatku však bude k dispozícii iba verzia s výkonom 63 kW (85 k). Tento výkon dosiahne motor pri 5500 ot./min. Agregát disponuje krútiacim momentom 145 Nm od 1900 ot./min. Nový dvojvalec dokáže malý Fiat 500 na stovku rozbehnúť za slušných 11 sekúnd a umožní mu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 173 km/h. To všetko pri kombinovanej spotrebe iba štyroch litrov benzínu na 100 km.

Aj nový celohliníkový agregát využíva technológiu variabilného časovania ventilov MultiAir, vďaka ktorej nie sú ventily priamo prepojené s kľukovým hriadeľom. To umožňuje ich otvorenie vo chvíli, keď je to najviac potrebné. Dvojvalce budú používať vodou chladené turbodúchadlo uložené vo výfukových zvodoch a jednoduchú rozvodovú reťaz, ktorá je bezúdržbová. Viac informácií by malo byť zverejnených na parížskom autosalóne.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Fiat