Prvá jazda: Kia Venga

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kia Venga

BRATISLAVA 8. januára (WEBNOVINY) – Kia vstupuje do nového roka novým modelom. Nová Venga, predstavená na septembrovom autosalóne vo Frankfurte, je malým MPV-čkom z B-segmentu. Jeho hlavnými konkurentmi teda budú napríklad Opel Meriva, alebo Škoda Roomster.

Kia Venga prichádza s črtami, ktoré sú typické pre dizajn súčasných modelov značky Kia. Dizajn bol vytvorený vo frankfurtskom dizajnovom centre a získal ocenenie „IF product design award“. Hlavnou devízou nového modelu má byť veľký vnútorný priestor, za ktorý vďačí nezvyčajne dlhému rázvoru (2615 mm) a výške až 1600 mm. Karoséria novej Kie Venga je nie len priestranná, ale aj bezpečná. V nárazových testoch Euro NCAP totiž získala maximálnych päť hviezdičiek.

Kia Venga

7-ročná záruka

Veľmi lákavá je tiež sedemročná záruka, ktorú výrobca od nového roka poskytuje na všetky svoje modely, teda aj vrátane novej Vengy. Počas prvých troch rokov nie je záruka obmedzená počtom kilometrov. Staršie vozidlá však majú obmedzenú záruku na 150 000 km, alebo spomínaných 7 rokov. Na túto záruku sa vzťahuje aj „záruka mobility“, ktorú automobilka zabezpečuje pomocou asistenčných služieb. Po troch rokoch je však potrebné predĺžiť si záruku mobility za registračný poplatok.

Kia Venga

3 stupne výbavy, 5 motorov

Kia Venga sa bude predávať v troch úrovniach výbavy. Už základná verzia LX má bohatú bezpečnostnú výbavu, no luxusné prvky v nej nehľadajte. Stredná úroveň EX už má vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí lakované vo farbe karosérie. Disponuje napríklad manuálnou klimatizáciou, prednými hmlovkami, kožou potiahnutým volantom a ručnou brzdou, palubným počítačom a rádiom s CD/mp3 prehrávačom. Najluxusnejší model TX má už v základe napríklad aj zadné parkovacie senzory, vyhrievané predné sedadlá a predné sklo v oblasti stieračov, automatickú klimatizáciu, bluetooth handsfree, tempomat, či 16-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

Základným motorom je 1,4 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 137 Nm. V základnej výbave ho môžete mať za už spomínaných 10 960 €. Silnejšou benzínovou alternatívou je „jedna-šestka“ s výkonom 92 kW (125 k) a krútiacim momentom 156 Nm. Obidva agregáty sú kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Kia Venga

Najlacnejší diesel môžete mať za 12 560 €. Ide o 1,4 litrový motor s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Tento agregát je k dispozícii aj s výkonom 66 kW (90 k). Silnejší motor má síce rovnaký krútiaci moment, no dodáva sa so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, rovnako ako najsilnejší vznetový agregát v ponuke – 1.6 CRDi. Ten disponuje výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Tento motor v kombinácii s najvyššou výbavou TX stojí 17 040 €.

Kia Venga

Jazda

Mali sme možnosť previesť sa na benzínovej „jedna-štvorke“. Auto však v tej chvíli malo najazdených iba 44 kilometrov. Nechceli sme preto novučičké auto nijako trápiť a ani sme od neho nečakali zázraky. Prvé dojmy z jazdy sú však veľmi dobré. V aute sa sedí dosť vysoko, no u áut tohto segmentu je to v podstate samozrejmosťou. Kia Venga sa príjemne ovláda, aj keď volantu by neuškodil možno o čosi väčší odpor. Musíme však pochváliť presnosť kulisy radiacej páky.

S novým vznetovým motorom 1.4 CRDi (90 k) sme absolvovali trochu dlhšiu trasu (takmer 30 km) mimo mesta. Tak isto však išlo o úplne nové a nezabehnuté auto. Napriek tomu, že sme si pár krát vyskúšali akceleračné schopnosti auta nám palubný počítač ukázal priemernú spotrebu 5 litrov nafty na 100 km. Dynamikou však motor veľmi neoslní. Šesťstupňová prevodovka má veľmi dlhé odstupňovanie, no možno keď sa motor „usadí“, zrýchľovať bude s väčšou ochotou.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Kia