Prvá jazda: Volkswagen Touareg

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Volkswagen Touareg
Svetlá nového Touarega neoslnia protiidúce vozidlo ani v diaľkovom režime. Foto: Ondrej Rabatin

FLORENCIA 15. marca (WEBNOVINY) – Aj keď nový Volkswagen Touareg mal svoju svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve, ktorý sa skončil v nedeľu, my sme vám priniesli informácie o tomto aute už z medzinárodnej „predpremiéry“, ktorá sa konala ešte vo februári v Mníchove. Článok, kde si môžete prečítať aj podrobnejšie technické informácie, nájdete tu. Teraz by som sa však chcel venovať výhradne dojmom z jazdy.

Touareg Hybrid

Ako prvý sa mi do rúk dostal práve najočakávanejší hybridný Touareg. Poháňa ho kompresorom preplňovaný benzínový šesťvalec s objemom tri litre a výkonom 245 kW (333 k). Okrem toho motoru asistuje elektromotor s výkonom 34 kW (47 k). Dokopy to tak dáva 279 kW (380 k) a 580 Nm krútiaceho momentu. Treba uznať, že ide o celkom pôsobivé údaje a aj Touaregu s hmotnosťou 2 240 kg dokáže toto pohonné ústrojenstvo prepožičať celkom slušné dynamické vlastnosti.

Volkswagen Touareg
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volkswagen Touareg
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volkswagen Touareg
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volkswagen Touareg
Otočným prepínačom sa ovláda redukčná prevodovka a uzávierky diferenciálov. V strede sa nastavuje tvrdosť podvozka a otočným ovládačom vľavo zas jeho výška. Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volkswagen Touareg
Na displeji medzi rýchlomerom a otáčkomerom sa zobrazuje uhol vytočenia kolies a svetlá výška je znázornená grafom vľavo. Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

S autom sme mali možnosť jazdiť po Florencii, aby sme si ho vyskúšali v mestskej premávke. Práve tam sa totiž najlepšie prejavia výhody hybridného pohonu. Touareg je schopný do rýchlosti 60 km/h jazdiť iba na elektromotor a šetriť tak spotrebu paliva aj životné prostredie. Spaľovací motor sa pripojí po prekročení tejto rýchlosti, alebo aj skôr, ak vodič plynovým pedálom naznačí potrebu prudšej akcelerácie.

Motor sa však dokáže vypnúť aj vo vyšších rýchlostiach, ak pustíte plyn. Mne sa to napríklad stalo pri rýchlosti 110 km/h. Je to trošku zvláštny pocit, ak vám zrazu na diaľnici spadne ručička otáčkomera na nulu, ale všetko je to iba zvyk. Pri vypnutí motora dôjde aj k jeho odpojeniu od pohonnej sústavy, čiže auto nie je brzdené trením pohyblivých častí motora. V praxi to teda vyzerá tak, že naberiete rýchlosť, pustíte plyn, motor sa odpojí a vy jednoducho „plachtíte“, podobne, ako keby ste v aute s manuálnou prevodovkou stlačili spojku. Auto ide „zadarmo“ a vďaka veľkej hybnosti takto aj ďaleko zájde.

S hybridným Touaregom sme prešli 33 km a na konci testovacieho úseku nám palubný počítač ukázal priemernú spotrebu 13,4 litra benzínu na 100 km. Nie je to síce výrobcom udávaných 8,7, ale my sme si samozrejme vyskúšali aj dynamické schopnosti auta, ktoré bolo navyše celkom nové. Snáď sa nám ešte podarí odmerať spotrebu hybridného Touaregu aj na dlhšom úseku a za dlhší čas v rámci redakčného testu.

Volkswagen Touareg
Foto: Ondrej Rabatin

Touareg V8 TDI

Najsilnejším motorom v ponuke pre Touareg bude zo začiatku predaja práve tento 4,2 litrový agregát s výkonom 250 kW (340 k) a neuveriteľným krútiacim momentom – 800 Nm. Ten je dostupný od 1 750 do 2 750 ot./min.. V praxi však máte za volantom pocit, že ten krútiaci moment je nekonečný. Už od voľnobežných otáčok auto zrýchľuje s ľahkosťou, aj keď váži nie práve najskromnejších 2 222 kg. Pripomeniem však, že všetky verzie Touaregu sú oproti svojmu predchodcovi ľahšie približne o 10 percent.

Desať percent je v prípade Touaregu okolo 200 kg a je to cítiť aj na riadení auta. Nový Touareg lepšie reaguje na povely vodiča, do zákrut sa nakláňa menej a celkovo pôsobí obratnejším dojmom. Každopádne je to krok vpred, no stále to z Touarega nerobí športové auto. Našťastie sa ním Touareg ani nesnaží byť. S osemvalcovou verziu sme jazdili po úzkych a točitých cestičkách vo vrchoch v okolí Florencie. Auto s takto silným motorom nemalo najmenší problém s akýmkoľvek stúpaním, no v zákrutách som bol radšej opatrnejší. Predsa len je Touareg veľké auto a na širokých cestách s dlhými rovinkami sa cíti lepšie ako v serpentínach. Mám však podozrenie, že auto nemalo problém ani s takýmto typom ciest a že tým obmedzením bol skôr „prvok“ medzi sedadlom a volantom.

Volkswagen Touareg
Foto: Ondrej Rabatin

Touareg V6 TDI BlueMotion

Slabší vznetový šesťvalec sme si vyskúšali v teréne. Tieto autá boli vybavené sofistikovanejším pohonom všetkých kolies s označením 4XMOTION, ktorý má aj redukčnú prevodovku a uzávierky diferenciálov. Volkswagen si pre nás pripravil špeciálne postavenú trať, aby sme si mohli vyskúšať schopnosti nového Touaregu aj v teréne. Musím povedať, že aj keď nešlo o tak náročný terén, s akým sa môžete stretnúť vo voľnej prírode, Touareg nie je auto, ktoré sa iba tvári ako terénne. Ak totiž príde na lámanie chleba, Touareg nám dokázal, že sa nestratí ani v teréne. Mali sme možnosť vyskúšať si nejaké tie klasické náklony, kríženia náprav, alebo aj prudšie stúpania.

Okrem regulovateľnej svetlej výšky je výbornou vecou systém kamier, ktoré vám na stredovom displeji sprostredkujú pohľad okolo obvodu celého vozidla. Viete si tak odsledovať čo sa deje za vami, po bokoch auta, ale aj pred vami, ak momentálne stúpate v takom uhle, že okrem oblohy pred sebou nevidíte nič. Kamery v prednom nárazníku stále vidia čo je pred kolesami a na displeji vám v závislosti od natočenia volantu aj naznačujú trasu, po ktorej pôjdete pri danom uhle natočenia kolies.

Resumé

Mal som teda možnosť jazdiť s troma rôznymi verziami nového Touaregu, s každým za iných jazdných podmienok, resp. v inom prostredí. Videl som tri typy vyhotovenia interiéru, rôzne kombinácie farieb čalúnenia a dekoratívnych obkladov. Všetky vyzerali dobre. Mal som pocit, že v interiéri ani nie je čo kritizovať. Nechýba tam nič, čo by ste v aute za danú cenu očakávali. Ak sa vám teda nový Touareg páči, stačí si len vybrať ktorý. Možností je veľa, no myslím, že všetky sú správne.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volkswagen