Rok 2010 v testoch

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
BMW 530d
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 26. decembra (WEBNOVINY) – V pomaly končiacom sa roku 2010 sme vám takmer každý týždeň priniesli test nového auta. Každé jedno z nich bolo buď úplnou novinkou, alebo prišlo s novým typom karosérie, prípadne motora. Len ťažko by sme medzi nimi hľadali vyslovene zlé auto. Dnes sa už totiž zlé autá nerobia. Každé vás odvezie tam, kam potrebujete. Akurát, že každé to spraví trochu ináč a tie rozdiely su niekedy diametrálne odlišné. Rozhodol som sa spraviť výber tých najlepších áut, na ktorých som mal v roku 2010 možnosť jazdiť. Kritériá výberu neboli nijako špecifické. Povedal by som, že týchto desať áut na mňa urobilo najväčší dojem.

Mazda 3 1.6 MZ CD
Foto: Ondrej Rabatin

10. Mazda 3

Novú generáciu Mazdy 3 sme si vyskúšali s najslabším vznetovým motorom, ktorý je v ponuke. S výbavou TE Mazda 3 možno na pohľad neočarí, no verte, že jej vznetový agregát je mimoriadne skromný. Nič úspornejšie sme totiž na Webnovinách netestovali. Ak teda hľadáte úsporné auto, zabudnite na hybridy a kúpte si moderný turbodiesel, ktorý ak nie je úspornejší ako hybrid, je aspoň dynamickejší. Nová Mazda 3 s motorom 1.6 MZ-CD je toho skvelým príkladom.

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

9. Mazda 6

Mazda 6 s novým atmosférickým benzínovým dvojlitrom s priamym vstrekovaním paliva je typickým príkladom toho, ako by vyzerali autá, keby šoférovanie každého bavilo. Keby bola radosť z jazdy všeobecne uznávanou hodnotou, ako je napríklad bezpečnosť, či ekonomickosť prevádzky, všetky autá strednej triedy by jazdili ako Mazda 6. Riadenie je ukážkovo komunikatívne a presné, radenie ešte presnejšie. Motor je bezchybný. Každý sa vydal na cestu „downsizingu“ a vyrába miniatúrne prepĺňané motory. Mazda nie. Mazda radšej vyrába ľahké autá a znižuje spotrebu týmto spôsobom. Môže si tak dovoliť aj naďalej montovať do svojich áut väčšie motory s atmosférickým saním, ktoré majú charakter.

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

8. Renault Laguna

Pre Lagunu platí v podstate to isté, čo pre Mazdu 6. U Mazdy sú jej športové jazdné vlastnosti skôr samozrejmosťou, pretože túto charakterovú črtu majú japonské auta vo svojom genóme už dlhé roky. Francúzske autá však vždy boli ich protikladom. Tu bol prvoradý komfort a extravagancia. Renault však v poslednej dobe kráča inou cestou. Jedným z mnohých dôkazov je aj fakt, že limuzína strednej striedy dostala systém natáčania zadných kolies. Geniálna vec. Ako prví s ňou prišli už dávno práve Japonci, no tí to už dnes nepoužívajú. Francúzi to teraz opäť vytiahli na svetlo sveta a za to im patrí veľká pochvala. Možno Laguna nemá tak komunikatívne riadenie a tak presnú prevodovku, ako Mazda 6, ale môže si dovoliť mať o čosi komfortnejšie vyladený podvozok, aj tak bude v zákrutách rýchlejšia vďaka natáčaniu zadných kolies.

Lancia Delta 1.8 T Sportronic
Foto: Ondrej Rabatin

7. Lancia Delta

Na trhu dnes asi nenájdete extravagantnejšie auto. Na Deltu sa nič nepodobá. Je to proste originál, silná osobnosť. Na zadných sedadlách ponúka toľko miesta, ako autá o triedu vyššie. V interiéri to aj vďaka použitým materiálom a celkovému dojmu vyzerá ako v aute o triedu vyššie. Čo dodať? Luxus, ale najmä originalita sa cení.

Alfa Romeo Giulietta
Foto: Ondrej Rabatin

6. Alfa Romeo Giulietta

Vždy som bol tak trochu Alfista. Bodaj by nie. Veď tie ich autá vyzerajú jenoducho úžasne a jazdia väčšinou rovnako dobre. S kúpou Alfy však niekedy musíte platiť daň za krásu a ukážkové jazdné vlastnosti v podobe napríklad menšej praktickosti. Giulietta je však iná. Ide o Alfa Romeo, pre ktorého kúpu sa nerozhodnete iba srdcom, ale aj rozumom. Naozaj skvelé auto po všetkých stránkach.

Opel Astra 1.6 Turbo
Foto: Ondrej Rabatin

5. Opel Astra

Alfa Romeo Giulietta a Opel Astra sú si veľmi podobné. Obzvlášť v takej konfigurácii, ako sme ich testovali. Giuliettu s benzínovou „jedna-štvorkou“ preplňovanou turbodúchadlom s výkonom 125 kW (170 k), Astru s taktiež preplňovanou „jedna-šestkou“ s výkonom 132 kW (180 k). Obidve autá boli dokonca červené. Samozrejme, že talianska kráska je kapitolou samou o sebe, ale Astra s červeným lakom a výbavou Sport sa na jej taliansky šarm nebezpečne doťahuje. Aj preto som sa rozhodol udeliť jej piate miesto, pretože od Oplu som to jednoducho nečakal.

Volvo S60 T6
Foto: Ondrej Rabatin

4. Volvo S60

Mimoriadne schopné a nadané auto. Navyše sa jeho dizajn Švédom veľmi vydaril. Tomuto auto predpovedám veľký úspech. Má podarený dizajn exteriéru, v interiéri to vyzerá ako v ostatných Volvách (ako vo vkusne zariadenej obývačke) a je vybavené to najmodernejšou bezpečnostonou elektronikou. Radový trojlitrový šesťvalec dopovaný turbodúchadlom vrcholnej verzie T6 je prudko návykový. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies nemá s prenosom všetkej tej sily žiaden problém a ani automatická prevodovka nie je najhoršia. Auto je navyše prekvapivo úsporné.

Nissan 370 Z
Foto: Ondrej Rabatin

3. Nissan 370 Z

„Zetko“ je pravé športové auto a bolo mi cťou na ňom jazdiť. Je to typický športiak zo starej školy. Veľký motor vpredu, pohon zadných kolies. Klasická šesťstupňová manuálna prevodovka je doplnená o revolučný systém „Synchro Rev Control“, čo sú v preklade automatické medziplyny. Vynikajúca vec, najmä pre menej skúsených vodičov. Čo dodať? Nič. „Zetko“ treba jednoducho zažiť. Ten charakteristický zvuk jeho veľkého šesťvalca je nenapodobniteľný a jeho zrýchlenie vytvára závislosť.

Renault Clio RS Gordini
Foto: Ondrej Rabatin

2. Renault Clio RS

Cliu som sa rozhodol udeliť druhé miesto, pretože aj keď nie je tak rýchle, ako Nissan 370 Z, dokáže ponúknuť svojmu majiteľovi nečakanú dávku adrenalínu. Aj keď to tak možno nevyzerá, ale aj Clio RS je prvé športové auto. Jeho dvojlitrový štvorvalec s výkonom 200 koní je skutočným pokladom. Clio RS je pritom lacnejšie ako „Zetko“ a odvezie štyroch ľudí.

BMW 530d
Foto: Ondrej Rabatin

1. BMW radu 5

Nová generácia BMW radu 5 je neuveriteľná. Nový model opäť ako keby prišiel z budúcnosti. Je to vo všetkých smeroch vynikajúce auto. Vznetový šesťvalec verzie 530d je úžasný. S kultivovanejším vznetovým motorom som nejazdil. Sily má na rozdávanie. Nový osemstupňový automat je tak isto perfektný. Skrátka, tomu autu niet čo vytknúť. Keby bol tento rebríček čisto o emóciách, tak sa o prvé miesto pobijú Clio RS s Nissanom 370 Z. Ak však do toho vnesieme iba trochu racionálnosti, prvé miesto musí patriť novému BMW radu 5. Je to mimoriadne komfortná limuzína s úsporným motorom, ktorý je však dostatočne silný a auto je vďaka vynikajúcim jazdným vlastnostiam a pohonu zadných kolies aj prekvapivo zábavné.

Tak toto su výsledky našej súkromnej ankety Auto roka 2010. Ak by ste však hlasovali vy, vyzeralo by to úplne ináč. Toto je zoznam najčítanejších testov na Webnovinách v roku 2010:

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať