Test: Audi A4 2.0 TDI – kvalitný základ

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 16. mája (WEBNOVINY) – Zvonku sa toho veľa nezmenilo. Decentná a stále moderná silueta auta ostala zachovaná. Najbadateľnejšie sú zmeny v prednej časti. Do očí pravdepodobne najskôr udrú nové svetlá – konkrétnejšie nový tvar LED diód. Zatiaľ čo pred faceliftom tvorili svetlá na denné svietenie jednotlivé LED diódy zoradené do tvaru vlnky, teraz sa o denné svietenie starajú svietiace pásy, v ktorých už jednotlivé LED diódy nevidno. Súčasne sa zmenil tvar denného svietenia – z elegantnej vlnovky na agresívnejšie pôsobiace linky. Nový tvar má aj maska chladiča, nárazníky, kapota a niekoľko ďalších detailov. Viac si o modernizácii Audi A4 môžete prečítať v tomto článku.

Interiér

O Audi sa hovorí, že robí najkvalitnejšie interiéry. Neviem, či by som aj interiér nami testovanej „A-štvorky“ označil za najkvalitnejší, no rozhodne je to celkom príjemné miesto na sedenie. Aj keď testované auto nebolo prešpikované luxusnou výbavou, bolo vidieť, že už aj v interiéri základnej verzie modelu A4 výrobca používa celkom kvalitné materiály. O úrovni vypracovania interiéru a miere lícovania jednotlivých dielov ani nemá zmysel hovoriť. V tomto je Audi naozaj na špičke.

Samotný rozsah nastavenia sedenia je veľmi veľký, takže ideálnu polohu za volantom by si tu mali nájsť ľudia všetkých výšok. Poteší aj stredová konzola natočená na vodiča. Štartuje sa zasunutím kľúča do štrbiny na stredovej konzole. Nápad je to dobrý, len by mohli byť polohy kľúča trochu zreteľnejšie. Keď človek otáča kľúčom na starších autách, vie, či má ešte iba aktivovanú elektroniku, alebo či už štartuje motor. Tu je to také trochu hmlisté. Ale možno je to iba otázkou zvyku a chce to trochu viac času, ako sme mali k dispozícii my.

Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

Keď už sme pri takýchto detailoch, musím pochváliť aj základný „infotainment“. Ten má od špičkového MMI ešte ďaleko, no aj tak je na vysokej úrovni. Displeju by sa možno zišlo o čosi vyššie rozlíšenie, no to funkčnosť nijako neovplyvňuje. Veľkú pochvalu si zaslúži bluetooth handsfree. Stačí si telefón s autom spárovať raz, a už vás s tým auto nikdy nebude obťažovať. Potom si už iba stačí s daným telefónom kedykoľvek sadnúť do auta (pochopiteľne musí mať zapnutý Bluetooth) a spojenie prebehne automaticky, bez toho, aby ste tomu venovali pozornosť.

Rádio Concert, ktoré je súčasťou balíka výbavy Prestige, hrá príjemne. Súčasťou spomínaného balíčka výbavy sú aj bi-xenónové svetlomety s ostrekovačmi, alarm s detekciou odťahovania, akustický parkovací senzor vzadu, tempomat, stredová lakťová opierka vpredu, vyhrievané sedadlá a spomínané bluetooth rozhranie. Audi nepredáva svoje modely v jednotlivých stupňoch výbavy, všetko je za príplatok. Slovenský importér však vyšiel v ústrety zákazníkom aspoň s takýmto balíkom výbavy, vďaka čomu môžu ušetriť 3000 eur.

O mieste v interiéri sa hádam v sedane strednej triedy nemusíme baviť. Priestoru je dosť ako vpredu, tak aj vzadu. Batožinový priestor ponúka slušných 480 litrov. Sedadlá je možné sklápať, no za to si už treba priplatiť.

Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Pre model A4 je k dispozícii široká škála pohonných jednotiek. My sme novú „A-štvorku“ testovali s tou najtypickejšou – 2.0 TDI. Na Slovensku sú v ponuke štyri výkonnostné verzie tohto motora: 88 kW, 100 kW, 105 kW a 130 kW. My sme si vyskúšali variant s výkonom 105 kW (143 k). „A-štvorka“ je veľké a relatívne ťažké auto a miestami som mal pocit, že by sa zišlo aspoň o pár koníkov viac. Samozrejme, jazdná dynamika je v podstate úplne postačujúca, no človek od auta prémiovej značky predsa len očakáva niečo viac. Myslím si ale, že už so silnejšou verziou toho istého motora, ktorá produkuje 130 kW, by to bolo citeľne lepšie a plne uspokojujúce.

Na druhej strane, motor 2.0 TDI s výkonom 105 kW (143 k) ma prekvapil svojou skromnosťou. V meste mu na 100 km vystačí šesť litrov nafty. Ani pri svižnejšom tempe nám palubný počítač neukázal vyššiu hodnotu ako 6,5 l/100 km. Mimo mesta sa dá jazdiť za päť litrov, no keď sa človek príliš nesnaží, spotreba stúpne na 5,5, čo je aj tak skvelé. Výrobca však udáva príliš optimistické štyri litre. Údaj výrobcu o spotrebe paliva v meste (5,4 l/100 km) tiež nevidím veľmi reálne.

„A-štvorka“ je hotový diaľničný krížnik. Pri 130 km/h a zaradenom šiestom prevodovom stupni motor točí veľmi príjemných 2100 ot./min. Pri ustálenej jazde touto rýchlosťou ukazuje palubný počítač priemernú spotrebu 6,6 litra nafty na 100 km.

Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Povedal by som, že podvozok je naladený skôr komfortne. Tento dojem ešte umocňovali 16-palcové disky kolies obuté do zimných pneumatík s vyšším profilom. Jazda bola teda dosť plavná, no auto pôsobilo aj tak veľmi sebaisto. Podvozok filtruje nerovnosti veľmi dobre, a to aj po zvukovej stránke, no zbytočne sa nenakláňa. Je teda dosť mäkký, no zákruty ho nevyvedú z miery.

Zrejme kvôli nie najsilnejšiemu motoru ma toto auto nenabádalo na rýchlu jazdu, skôr som si užíval pohodlie a komfort. Riadenie aj radenie sú absolútne bez výhrad. Zistil som, že podobne, ako napríklad na autách značky Mercedes, funguje tempomat aj v Audi. Po zmene prevodového stupňa sa opäť aktivuje a obnoví stanovenú rýchlosť.

Resumé

Facelift „A-štvorke“ jednoznačne prospel, aj keď súčasný model nie je ani zďaleka tak starý, že by ho potreboval. Audi skrátka iba dbá na to, aby bol ich produkt stále aktuálny a držal sa medzi najlepšími v segmente. Pre športovejšie orientovaných vodičov by to chcelo aspoň o čosi výkonnejší motor a trochu tuhší podvozok, no pre tých, ktorí hľadajú komfortnú a úspornú limuzínu je „A-štvorka“ v tejto konfigurácii ako stvorená.

Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

V recenziách sa nezvyknem venovať cenám áut. Každý si predsa vie porovnať tie modely, medzi ktorými sa rozhoduje, v cenníku. Pri tomto testovanom aute ma však zaujala aj finančná stránka veci. Je pravda, že autá značky Audi sú drahé, ale je to tak preto, lebo takmer za všetko treba priplácať. Teraz som však jazdil v relatívne skromne vybavenom aute, ktoré nebolo vôbec drahé a v podstate nič mi v ňom nechýbalo. Ak teda túžite po luxusnom Audi, pripravte sa na to, že bude drahé. Ak sa ale človek dokáže uskromniť, no potrpí si na kvalitu a prestíž, nové Audi A4 nemusí byť nutne drahé.

Základná cena modelu – Audi A4 1.8 TFSI (120 k): 27 500 €

Základná cena testovanej verzie – Audi A4 2.0 TDI (143 k) Prestige: 32 710 €

Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin
Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin
Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin
Audi A4 2.0 TDI
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1986

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

105 / 4200

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

320 / 1750-2500

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

216

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

9,2

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

5,4/ 4,0/ 4,5

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

480

Objem nádrže (l):

65

Pohotovostná hmotnosť:

1555

Rozmer pneumatík:

225/55 R16

Dĺžka (mm):

4701

Šírka (mm):

1826

Výška (mm):

1427

Rázvor (mm):

2808

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi