Test: Chevrolet Spark 1.2 16v LT

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) – Svojimi krivkami na mňa nový Chevrolet Spark pôsobí veľmi energicky. Auto sa snaží vyzerať moderne a dynamicky, aby dokázalo osloviť najmä mladých ľudí. Či sa mu to darí, to už je každého osobný názor, no osobne si myslím, že najmä v kombinácii s takou „veselou“ farbou, ako v prípade nami testovaného exempláru, má Chevrolet Spark šancu.

Interiér

Interiér je s exteriérom naladený na jednej vlne. Je jednoduchý, no netradičný a do istej miery revolučný. Namiesto klasického prístrojového panelu má vodič pred sebou prístrojový panel, ktorý pripomína tie z motocyklov. Je to naozaj zaujímavé a originálne riešenie. Trošku však sklame kvalita použitých materiálov, ale netreba zabúdať na to, že Chevrolet Spark je jedným z najlacnejších áut na našom trhu. Materiály v Daciách sú pritom ešte o triedu horšie.

Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin

Čo sa týka priestrannosti, Spark dokáže splniť to, čo sľubuje. Odvezie štyroch dospelých ľudí. Pokiaľ ale nie sú vyšší ako 180 cm. V opačnom prípade by mohlo byť tým vzadu trochu tesno. Uvidíte to aj na videu. Bohužiaľ, batožinový priestor ponúka iba 170 litrov.

Motor

Pre Chevrolet Spark sú v ponuke dva motory. Základný jednolitrový a silnejšia „jedna-dvojka“. Nám sa do rúk dostalo auto práve s tým silnejším agregátom, ktorý produkuje 60 kW (81 k). Musím povedať, že tej „jedna-dvojke“ nerobí ľahký Spark žiadne problémy a dokáže ho celkom slušne rozhýbať. Motor sa ochotne vytáča a auto odhodlane zrýchľuje. Kvôli slabšej zvukovej izolácii máte z jazdy aj taký autentickejší pocit. Aj by som vám povedal, akú sme mali počas testu spotrebu, ale palubnému počítaču chýba funkcia priemernej spotreby.

Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Posed za volantom Sparku je trochu vyšší. Riadenie je veľmi komunikatívne, radenie trochu nepresné. Dráhy radenia sú navyše dosť dlhé. Pri radení dvojky to znamená dotyk radiacej páky s vašim kolenom a následne vediete páku pozdĺž stehna do svojej pozície. Nevadí. Jazdil som už so všeličím, ale so Sparkom to bola naozaj zábava. Obzvlášť na tých zimných 13-palcových kolesách. Tenučké pneumatiky v zákrutách jednoducho nedržia. Teda takto, aby som to uviedol na pravú mieru. Samozrejme, že držia, ale ak by ste náhodou skúšali jazdiť so Sparkom športovo, tak vtedy nie. Ako sa hovorí vo videu, nedotáčavosť prichádza oveľa skôr a v nižších rýchlostiach. Pochybujem ale, že je to pre klientelu Sparku argument s vysokou výpovednou hodnotou.

Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin
Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin
Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin
Chevrolet Spark 1.2 16v LT
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

zážihový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1206

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

60 / 6400

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

111 / 4800

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

164

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

12,1

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

6,6 / 4,2 / 5,1

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

170

Objem nádrže (l):

35

Prevádzková hmotnosť:

Rozmer pneumatík:

155/70 R14

Dĺžka (mm):

3662

Šírka (mm):

1597

Výška (mm):

1551

Rázvor (mm):

2375

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať