Test: Mazda 6 2.0 MZR DISI

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 22. novembra (WEBNOVINY) – V predaji je už faceliftovaná verzia Mazdy 6. Pri prvom pohľade upúta nová mriežka chladiča, ďalej je možné si všimnúť nový nárazník, ktorý má ináč tvarované otvory na bokoch. V nich sú umiestnené hmlovky, ktoré sú ponovom okrúhle. Zadný nárazník bol tiež mierne pozmenený a nová je aj grafika zadných svetiel. Všetko sú to však iba detaily, ktoré nič nemenia na tom, že Mazda 6 je stále celkom pekné auto.

Interiér

K drobným zmenám došlo aj v interiéri. Asi tou najviditeľnejšou je volant. To ale nie je podstatné. Mazda 6 sa stále môže pochváliť dobrou ergonómiou a kvalitným vypracovaním. Tak isto s priestrannosťou je na tom Mazda 6 veľmi dobre. Na zadných sedadlách je dostatok priestoru, adekvátne k strednej triede.

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Batožinový priestor päťdverovej verzie ponúka v základnom stave neuveriteľných 510 litrov. Sklopením zadných sedadiel vzrastie tento objem až na 1 702 litrov. Sklápanie sedadiel je navyše veľmi jednoduché. Dá sa to urobiť aj priamo z batožinového priestoru. Po sklopení sedadiel vytvoria operadlá s podlahou kufra jednu rovinu.

Motor

V rámci faceliftu dostala Mazda 6 do vienka aj nový benzínový štvorvalec s objemom 2 litre, ktorý sa môže pochváliť priamym vstrekovaním paliva do valcov. Nový motor disponuje výkonom 114 kW (155 k), ktorý vrcholí pri 6 200 ot./min. Krútiaci moment dosahuje svoje maximum 193 Nm pri 4 500 ot./min. Motor je teda ladený skôr vysokootáčkovo, čo bude vyhovovať športovejšie orientovaným vodičom. Sila mu však nechýba ani pri nižších otáčkach.

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Vďaka priamemu vstrekovaniu je na tom Mazda 6 dobre aj so spotrebou paliva. V meste sa bez problémov vojdete do desiatich litrov. Mimo mesta sa potom spotreba pohybuje medzi 6,5 až 7 litrov benzínu na 100 km. Na auto strednej triedy sú to celkom pekné hodnoty.

Jazda

Práve v tejto disciplíne vyniká Mazda 6 najviac. Začnem sedením. Už tu totiž Mazda 6 dáva najavo svoje schopnosti. Aj keď by sa dalo sedieť ešte nižšie, stále máte z posedu skôr športovejší pocit. O športovom nadaní vás ale definitívne presvedčí volant a riadenie ako také. Má totiž presne taký odpor, aký očakávate, presnosť je ukážková a čo sa dnes cení najviac, „Šestka“ s vami cez volant pekne komunikuje. Stále presne viete, čo sa deje s prednými kolesami. Ukážkové je aj radenie. Dráhy sú krátke a mimoriadne presné, rovnako, ako na každej Mazde, ktorú sme doteraz testovali.

Možno sa vám zdá výkon 155 koní na auto strednej triedy málo, možno nie. Viac pravdepodobnejšie však je, že ohŕňať nosom budete nad relatívne nízkym krútiacim momentom atmosférického motora. Dovolím si ale tvrdiť, že dynamikou Mazdy 6 budete milo prekvapení. „Šestka“ je jedno z najľahších áut vo svojej triede, ak nie úplne najľahšie. Váži iba 1 435 kg. Mazda si totiž uvedomuje, že práve hmotnosť je tá správna cesta k úspechu. Ľahšie auto sa aj ľahšie ovláda a má nižšiu spotrebu paliva.

Motor je mimoriadne kultivovaný. Pri voľnobehu ho takmer nepočuť. Vo vyšších otáčkach má ale pôsobivý zvukový prejav. Je dostatočne pružný a dokáže veľmi pekne potiahnuť aj pri nízkych otáčkach. Pri predbiehaní je samozrejme lepšie podradiť. Na to sa totiž „Šestka“ teší najviac. Ožíva okolo 3 000 ot./min., krútiaci moment vrcholí pri 4 500 ot./min., ale keďže výkon dosahuje maximum až za hranicou 6 000 ot./min.,, najviac zábavy si s Mazdou 6 užijete okolo 5 000 ot./min.

Podvozkovo by som Mazdu 6 tak isto zaradil k špičke v danej triede. Jej jazdné vlastnosti sú mimoriadne sebaisté a rýchlosť, akou dokáže prechádzať zákrutami, je často prekvapujúca, najmä s ohľadom na fakt, že je to stále komfortné auto.

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Mazda 6 je auto pre ľudí, ktorí radi jazdia. Potrebujete väčšie komfortné rodinné auto, či reprezentatívne „približovadlo“, ale viete čo je to šoférovanie, viete, že to môže byť aj zábava a nie len nutné zlo? Mazda 6 je jedným z mála áut, ktoré splní všetko, čo od neho budete vyžadovať, ale ako bonus ponúka jedny z najlepších jazdných vlastností v triede a poctivý atmosférický motor, ktorý sa rád nechá vytáčať.

Základná cena modelu – Mazda 6 Sedan 1.8 MZR CE: 18 790 €

Základná cena testovanej verzie – Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR DISI TE Plus: 25 090 €

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Mazda 6 2.0 MZR DISI
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, zážihový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1999

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

114 / 6200

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

193 / 4500

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

215

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,3

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

9,6 / 5,3 / 6,9

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

510/1702

Objem nádrže (l):

64

Prevádzková hmotnosť:

1435

Rozmer pneumatík:

215/50 R17

Dĺžka (mm):

4755

Šírka (mm):

1795

Výška (mm):

1440

Rázvor (mm):

2725

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mazda