Zelenkavé Ferrari 250 GTO je najdrahším autom sveta

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Najdrahšie auto sveta
Ferrari 250 GTO Foto: autoblog.com

BRATISLAVA 6. júna (WEBNOVINY) – Zatiaľ čo nové Ferrari sú síce drahé autá, nájdu sa aj oveľa drahšie. Pokiaľ sa ale bavíme o klasických modeloch so vzpínajúcim sa žrebcom na kapote, ich ceny mnohonásobne prevyšujú ceny nových modelov značky Ferrari a celkovo patria medzi tie najdrahšie autá na svete.

Veď aj doteraz bolo držiteľom tohto rekordu Ferrari. Išlo dokonca o ten istý model. Akurát, že bolo červené a o rok novšie. V januári tohto roku zaplatil Jon Hunt za červené Ferrari 250 GTO z roku 1963 32 miliónov amerických dolárov, čím sa stalo najdrahším autom na svete.

Prešlo pol roka a tento rekord bol prekonaný. Za zelenkavé Ferrari 250 GTO zaplatil Craig McCaw, bývalý majiteľ firmy AT&T, Ericovi Heeremovi 35 miliónov amerických dolárov. Pre Heerema bolo toto auto veľmi výnosnou investíciou. Pred desiatimi rokmi ho totiž kúpil za 8,5 milióna dolárov. Predtým auto menilo majiteľa v roku 1996 a vtedy na jeho kúpu stačilo novému majiteľovi 3,5 milióna dolárov, čo je presne desatina jeho dnešnej ceny.

Ferrari 250 GTO bolo predstavené v roku 1962 a je považované za najvzácnejší model maranellskej automobilky. Enzo Ferrari ho totiž skonštruoval na to, aby vyhrávalo vytrvalostné preteky v Le Mans. Vyrábalo sa len dva roky a vzniklo iba 36 kusov. V roku 1964 boli vyrobené ešte ďalšie tri kúsky, no už s inou karosériou.

Najdrahšie auto sveta
Ferrari 250 GTO Foto: autoblog.com

Najdrahšie auto sveta
Ferrari 250 GTO Foto: autoblog.com
Najdrahšie auto sveta
Ferrari 250 GTO Foto: autoblog.com
Najdrahšie auto sveta
Ferrari 250 GTO Foto: autoblog.com
Najdrahšie auto sveta
Ferrari 250 GTO Foto: autoblog.com

Na pohon tohto klasického Ferrari slúži trojlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorý je plnený šiestimi dvojitými karburátormi Weber. Produkuje 220 kW (300 k) pri 7500 ot./min. a 275 Nm pri 5500 ot./min. Auto ale váži iba 1050 kg a tak je schopné vystreliť na stovku za veľmi slušných 5,6 sekundy. Dosahuje maximálnu rýchlosť vyše 250 km/h.

Tento konkrétny kúsok bol určený tímu UDT-Laystall, ktorý sa s ním plánoval zúčastniť 24-hodinových vytrvalostných pretekov v Le Mans. Za volantom mal sedieť aj slávny Striling Moss, no tesne predtým mal ťažkú nehodu na okruhu Goodwood v anglickom Sussexe. Na pretekoch teda auto šoféroval Innes Ireland a Masten Gregory. Bohužiaľ, podarilo sa im odkrúžiť 165 kôl, no auto do cieľa nedoviezli.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ferrari