Banskú Bystricu mrzí hodnotenie TIS

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Banska bystrica
Foto: SITA/Dušan Hein

BANSKÁ BYSTRICA 17. augusta (WEBNOVINY) – Neprehľadné a užívateľsky nekomfortné zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok mesta Banská Bystrica, ktoré občanom neumožňuje jednotlivé položky v zoznamoch jednoducho vyhľadávať či zoraďovať podľa zadaných kritérií, by malo byť čoskoro minulosťou.

Uviedol to pre agentúru SITA ekonomický námestník na banskobystrickom magistráte Branislav Slaný s tým, že úrad do svojho interného informačného systému kúpil nový modul určený na register zmlúv, faktúr a objednávok a v súčasnosti ho postupne napĺňa.

„Očakávam, že v horizonte dvoch mesiacov by sme vedeli tento modul spustiť. Aspoň v režime, že by sme doň zaradili najaktuálnejšie zmluvy a potom by sme postupne pridávali históriu, aby sme to mali naozaj komplexné,“ uviedol Slaný s tým, že nový register bude poskytovať nielen užívateľsky oveľa komfortnejší výstup pre občanov, ale zefektívni aj prácu mestských úradníkov.

Súčasný spôsob, ktorým banskobystrická mestská samospráva zverejňuje zmluvy, faktúry a objednávky, zhodnotila organizácia Transparency International Slovensko už v dvoch tohtoročných prieskumoch ako zverejňovanie zo zákonnej povinnosti, ale nie ako služby pre občana.

Druhá najhoršia v hodnotení

Občanom zaujímajúcim sa o správu verejných vecí kontrolu narábania s mestskými financiami neuľahčuje, porovnávanie podľa zmluvných súm či druhej zmluvnej strany si môžu robiť iba prostredníctvom otvárania jednotlivých zmlúv cez odkazy zverejnené v zoznamoch. Kým v prvom prieskume skončila Banská Bystrica medzi sto najväčšími samosprávami v hlbokom podpriemere, minimálne zlepšenie na rozdiel od iných samospráv jej v druhom kole prinieslo druhé najhoršie miesto, pričom najhoršie skončila Nitra.

„Hodnotenie Transparency International Slovensko nás mrzí. Získava to také negatívne konotácie, akoby samospráve nezáležalo na tom, aby boli zmluvy komfortne podané obyvateľom, ale nie je to pravda. Povinnosti podľa zákona máme splnené, a zverejňujeme všetko, nepracujeme s limitmi. Ale pravda je, že komfort by mohol byť lepší. Je to jedna z priorít vedenia mesta, aby sme sa dotiahli užívateľským prostredím na tých najlepších. Sú nám inšpiráciou,“ uviedol Slaný.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie TIS Transparency International Slovensko