Bing – vyhodil Microsoft vyše päť miliárd dolárov von oknom?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bing
Foto: Martin Kamenický

BRATISLAVA 26. septembra (WEBNOVINY) – Microsoft si od uvedenia vyhľadávača Bing, približne pred dvomi rokmi, sľuboval výraznú konkurenciu Googlu. No tento internetový vyhľadávač očakávania doteraz nenaplnil. Súčasný trhový podiel Microsoftu sa pohybuje na hranici necelých 15 % trhu s vyhľadávacími službami, pričom v roku 2009 to bolo len 8,4 %. A netreba zabúdať na to, že na jeho trhovom podiele participuje aj Yahoo, bez ktorého by bol ešte mizivejší.

Navyše Bing Googlu absolútne nedokáže konkurovať, nezobral mu prakticky ani jediné percento z jeho trhového podielu. Pritom do neho Microsoft od uvedenia investoval už vyše 5,5 miliardy dolárov a permanentne je v strate, ktorá sa neznižuje, skôr prehlbuje. Napriek tomu sa ho Microsoft nechce vzdať, ale vyhlásil, že radikálne zmení spôsob jeho fungovania. Ako?

Nebude vyhľadávať len kľúčové slová, ale ponúkne užívateľom aj tie najžiadanejšie služby, ktoré s hľadaným výrazom súvisia. Napríklad v spolupráci s predajcami leteniek Bing umožní presnejšie vyhľadávanie letových informácií, v ktorých dokáže aj upozorniť, kedy je najvýhodnejší deň na kúpu letenky. Pri hľadaní „digitálneho fotoaparátu“ zas umožní nielen prezeranie jednotlivých prístrojov, ale aj ich triedenie, filtrovanie či porovnávanie parametrov alebo cien, pri hľadaní odkazu na vaše obľúbené futbalové mužstvo vám zas ponúkne cenovo najvýhodnejšie vstupenky na najbližšie zápasy…

Analytici sú optimistickí a predpovedajú, že ak sa Bing bude orientovať týmto smerom, vybuduje si vlastnú identitu, zbaví sa porovnávania s Googlom a do štyroch rokov sa dostane do čiernych čísiel. Nechajme sa prekvapiť, či tajný recept od Microsoftu zaberie a pre užívateľov sa zlepší vyhľadávanie na webe. Nevieme sa však ubrániť dojmu, že to trochu pripomína niekdajšie uvedenie Visty, ktorá tiež mala maximálne vychádzať užívateľovi v ústrety, no nakoniec sa znej stal obrovský prepadák…

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie GoogleGoogle+