Ako bojovať so stresom? Zacvičte si tieto 3 cviky jogy

Joga
Thinkstock

Poradíme vám cvičenia, ktoré vás dokážu nielen skvelo uvoľniť, ale i omnoho viac.

Napätie, zhon, stres a nervozita sú bežnou súčasťou našich životov. Mnohokrát sa dokážeme zastaviť, až keď je tu zdravotný problém. Nenechajte stres, aby ovládal váš život a vyskúšajte nasledujúce cvičenia, ktoré vám pomôžu uvoľniť sa, bojovať s nespavosťou a inými dôsledkami života v napätí a zhone.

Cvik proti nespavosti

Joga, cvik, cvičiť
Thinkstock

Nedarí sa vám večer zaspať? Vyskúšajte pred spaním nasledujúce cvičenie.

Ako na to? Ľahnite si na posteľ. Vystrite nohy tak, aby sa päty dotýkali a špičky boli uvoľnené naboku. Ruky nechajte trochu odtiahnuté od trupu voľne ležať vedľa tela. Dlane otočte nahor. Pomaly a zhlboka sa nadýchnite a vydýchnite nosom. Ležte a dýchajte – päť nádychov a výdychov.

Pri ďalšom nádychu zovrite svaly na celom tele tak silno, ako len vládzete. Zároveň zadržte dych a napočítajte do šesť. Potom vydýchnite a uvoľnite zovretie. Tento cvik opakujte päťkrát a potom zostaňte uvoľnene ležať, pokým na vás nepríde spánok.

Ako nám cvičenie prospieva?

Vďaka tomuto cviku sa regeneruje duch a nervový systém. Tiež upokojuje a pomáha proti nespavosti. Uvoľňuje sa napätie.

Cvik na upokojenie

Cvičenie, joga,
Thinkstock

Zacvičte si s nami cvičenie, ktoré vás dokonale uvoľní.

Ako začať? Ľahnite si na posteľ a uvolnite sa. Pokrčte obe nohy a roztiahnite ich do strán – chodidlá sa dotýkajú.

Pod kolená a chrbát si podložte vankúšik, ale zadok musí ležať na matraci. Ruky môžete rozpažiť alebo ich uvoľnene položte nad hlavu na matrac. Jemne a zhlboka dýchajte nosom. Úplne sa uvolnite.

Ako nám cvik prospieva?

Počas tohto cvičenia sa uvoľňuje panva, naťahuje panvové a chrbtové svalstvo. Prekrvujú sa vnútorné orgány v podbruší. Uvoľňuje sa stehenné svalstvo. Rozpína sa hrudný kôš. Cvik upokojuje.

Cvik proti bolesti hlavy

Cvik, joga
Thinkstock

Zažeňte nepríjemnú bolesť hlavy skvelým cvičením a upokojte svoj nervový systém.

Ako začať? Najskôr zrolujte posteľnú prikrývku a rolku položte ku stene. Ľahnite si na ňu, zadkom sa takmer dotýkajte steny a nohy vyložte na stenu. Ruky vystrite za hlavu. Jemne a zhlboka dýchajte nosom. Pri každom nádychu a výdychu napočítajte najmenej do päť. Čím dlhšie a rovnomernejšie je vaše dýchanie, tým intenzívnejší je pokoj, ktorý cvičenie prináša.

Ako nám cvik prospieva?

Toto cvičenie uvoľňuje nervový systém. Upokojuje a pomáha pri bolestiach hlavy. Podporuje tiež prekrvenie trupu a brušnej oblasti.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom