Bratislava musí o spojenie s Parížom zabojovať, vyzýva Frešo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
V Číne začínajú premávať najrýchlejšie vlaky
Novinári snímajú superrýchle vlaky, ktoré budú premávať po novej vysokorýchlostnej železnici spájajúcej mestá Šanghaj a Chang-čou. Maximálna rýchlosť vlakov počas skúšobnej prevádzky v uplynulých dňoch dosiahla 416,6 km/hod, čím Číňania vytvorili nový svetový rekord. Foto: AP Photo/Eugene Hoshiko

>BRATISLAVA 1. apríla (WEBNOVINY) – Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša musí kraj zabojovať o to, aby železničný koridor z Paríža, známy ako projekt TEN-T 17, viedol práve cez Bratislavu. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová. Frešo ďalej cez svoju hovorkyňu uviedol, že informácie o tom, ako Európska komisia zastavila TEN-T 17, nie sú pravdivé. Reagoval tak napríklad na vyjadrenie bratislavského mestského poslanca Jána Budaja, podľa ktorého sa projekt TENT-T presunul do druhého plánovacieho obdobia, pretože v Stuttgarte narazil na demonštráciu občanov. Výsledok podľa Budaja je, že Európska komisia odložila celý projekt.

Podľa Pavla Freša má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta. Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.

Ako informovala Tyšlerová, železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou tridsiatich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1 500 km.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať