Bratislavské letisko bude viesť Maroš Jančula

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nový terminál na bratislavskom letisku
V Bratislave dnes v rámci 1. etapy výstavby a rekonštrukcie terminálu Letiska M. R. Štefánika slávnostne otvorili novú vybavovaciu budovu. Výstavba nového terminálu sa spustila po kontroverznom zastavení privatizácie letiska krátko po nástupe súčasnej vlády. Rekonštrukcia letiska má stáť takmer 100 miliónov eur, z čoho značná časť je financovaná z peňazí daňových poplatníkov, otázna ja pritom návratnosť investície v čase, keď výkony osobnej leteckej prepravy na Slovensku výrazne poklesli. Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 9. septembra (WEBNOVINY) – Novým predsedom predstavenstva spoločnosti Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a.s. bude od 10. septembra Maroš Jančula, bývalý riaditeľ Leteckého úradu SR. O jeho vymenovaní na tento post rozhodli na štvrtkovom mimoriadnom valnom zhromaždení akcionári letiska zastupujúci štát – Fond národného majetku a ministerstvo dopravy. Nové predstavenstvo letiskovej spoločnosti má Jančulu v piatok zároveň vymenovať za výkonného riaditeľa. V oboch funkciách nahradí doterajšieho šéfa letiska Zdeňka Schramla.

Štát schválil za členov predstavenstva spoločnosti Jaroslava Macha, bývalého riaditeľa letiska, a Juraja Mitku, ktorý je na letisku prevádzkovým riaditeľom. Obaja nahradia v predstavenstve Radka Zábranského a Jozefa Pojedinca. Akcionári popri personálnych výmenách vo vedení letiska posúdili aj aktuálnu finančnú a ekonomickú situáciu letiskovej spoločnosti a oboznámili sa tiež so zmluvami uzavretými do 31. júla tohto roku. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.

„Na základe hodnotení a posudzovania v rámci ministerstva hľadali sa typy ľudí, ktorí majú skúsenosť a schopnosť kvalifikovane, odborne, ale aj s odvahou vstúpiť do problémov, ktoré sú s letiskom spájané,“ zdôvodnil minister dopravy Ján Figeľ (KDH) v stredu pre agentúru SITA výmeny na čele bratislavského letiska. Zároveň by mali byť podľa neho partnerom ministerstva dopravy pri strategických zámeroch a rozvoji letiska. Ako dodal, ide o ľudí schopných za letisko komunikovať aj medzinárodne, aby sa stalo oveľa vitalnejším partnerom pre leteckú dopravu v Európe.

Medzi hlavné príčiny výmeny vedenia letiska v Bratislave Figeľ označil netransparentné rozhodovanie, či zvýhodňovanie niektorých finančných partnerov a firiem. Spomenul aj výstavbu nového terminálu s množstvom technických a iných otáznikov. „To nie je dobrý obraz pre hlavné letisko krajiny, ktorá chce byť v strede záujmu a spolupráce aj v leteckej doprave,“ dodal Figeľ. Po rozhodnutí mimoriadneho valného zhromaždenia prisľúbil minister dopravy predstaviť nové vedenie v spolupráci pri riešení strategických zámerov Slovenska, aby sa mu aj v letectve viac darilo ako doteraz.

Maroš Jančula má dlhoročné skúsenosti v oblasti letectva, pričom do kontaktu s leteckou problematikou prišiel prakticky už na strednej škole. Absolvent Vysokej vojenskej leteckej školy pôsobil od roku 1993 u Vojenského letectva ako palubný inžinier odkiaľ prešiel v roku 1999 na Letecký úrad SR, kde zastával funkciu námestníka riaditeľa a o dva roky neskôr riaditeľa. Od roku 2007 pôsobil na bratislavskom letisku v rámci Odboru organizácie a riadenia ISM. Pred návratom na letisko do funkcie predsedu predstavenstva pracoval posledné mesiace na ministerstve dopravy ako riaditeľ Útvaru odborného vyšetrovania leteckých nehôd.

Juraj Mitka vyštudoval Univerzitu Žilina so zameraním na leteckú dopravu. Pracovné skúsenosti v obore začal zbierať v Československých aerolíniách, kde od roku 1982 zastával funkciu vedúceho prevádzky. Na bratislavskom letisku pôsobí prakticky od roku 1991. Do roku 2004 bol prevádzkovým námestníkom letiskovej spoločnosti, pričom v rokoch 1999 až 2001 bol menovaný do funkcie generálneho riaditeľa Slovenskej správy letísk. Od roku 2004 zastáva na letisku pozíciu riaditeľa divízie prevádzky.

Jaroslav Mach je absolventom Stavebnej fakulty Slovenskej vysokej školy technickej Bratislava, odbor inžinierske konštrukcie a dopravné stavby. V rokoch 1975 až 1978 pracoval v Dopravoprojekte ako projektant. V nasledujúcom roku nastúpil do spoločnosti Výstavba letísk, kde pôsobil ako vedúci Útvaru projekcie a neskôr ako špecialista na Útvare expertízy. Pre bratislavské letisko pracuje od roku 1991, vo vtedajšej Slovenskej správe letísk zastával funkciu technicko-hospodárskeho námestníka a v rokoch 2003 a 2004 pozíciu generálneho riaditeľa. Po vzniku akciovej spoločnosti Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava v roku 2004 bol menovaný do funkcie predsedu predstavenstva a výkonného riaditeľa. Od roku 2005 pôsobí ako riaditeľ Odboru stratégie a rozvoja.

Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján FigeľMaroš Jančula
Firmy a inštitúcie Letisko M. R. Štefánika