Bratislavský terminál má byť otvorený v júni 2010

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bratislavský terminál

BRATISLAVA 19. novembra (WEBNOVINY) – Nový osobný terminál bratislavského letiska s kapacitou do 3,5 mil. cestujúcich ročne má byť sprevádzkovaný začiatkom júna budúceho roku, teda približne mesiac po jeho predpokladanej výstavbe. Doposiaľ bolo na stavbe terminálu preinvestovaných spolu okolo 30 mil. eur, vrátane nultej prípravnej fázy. Pre agentúru SITA to vo štvrtok potvrdil predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ spoločnosti Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a.s. Zdeněk Schraml.

Tri mesiace na skúšobnú dobu terminálu sú podľa neho len poistka zo zmluvy s dodávateľom. „Začiatkom júna terminál bude určite spustený. Skúšobná prevádzka môže súčasne bežať, keď sa budú dokončovať stavebné úpravy,“ dodal šéf bratislavského letiska. Stavba pokračuje podľa dohodnutého harmonogramu, zatiaľ nie sú dôvody na navýšenie stavebných nákladov. Po následnej rekonštrukcii terajšieho starého terminálu, ktorá by mala byť hotová vo februári 2012, sa celková ročná kapacita letiska zvýši na viac ako 5 mil. pasažierov.

Na letisku v súčasnosti dodávateľská firma ZIPP Bratislava, s.r.o. osádza strešné oceľové väzníky. Nasleduje montáž strešného plášťa a nosnej oceľovej konštrukcie obvodového plášťa. „Do konca novembra budú hotové nosné prvky strechy. Do konca roka budeme zrejme hotoví s opláštením strechy,“ povedal pre agentúru SITA konateľ a riaditeľ direkcie ZIPP Bratislava Pavol Andraško. Dodal, že stavba ide podľa časového plánu a preto by mala byť ukončená načas začiatkom mája 2010. V súčasnosti je na stavbe terminálu 220 pracovníkov, v posledných dvoch až troch mesiacoch prác na nej bude okolo 500, možno až 600 pracovníkov.

Interiérové riešenie nového terminálu zabezpečí architektonická kancelária Milieu Architects z Londýna. Architekti na základe zadania letiska navrhli pre bratislavské letisko identitu v osobe Milana R. Štefánika, ktorého meno má letisko aj v názve, vrátane symbolov lietania v jeho období. Budúcu vnútornú podobu terminálu predstavil architekt Boris Schulz z uvedenej architektonickej kancelárie. Interiér bude dopĺňať model dvojplošníka Caprioni v reálnej mierke, na ktorom Štefánik letel späť do vlasti 4. mája 1919 a tragicky zahynul neďaleko Ivanky pri Dunaji.

Tender s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru. Vlani bolo na výstavbu terminálu potrebných 6,64 mil. eur, v roku 2009 bude potrebných 53,11 mil. eur a zvyšok v roku 2010.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Zdeněk Schraml
Firmy a inštitúcie Letisko M. R. Štefánika