Britská spotrebiteľská nálada je pred Vianocami veľmi krehká

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Libra
Foto: telegraph.co.uk

LONDÝN 21. decembra (WEBNOVINY) – Dôvera britských spotrebiteľov v decembri prudko poklesla a prakticky vymazala zlepšenie z predchádzajúceho mesiaca v dôsledku zhoršených ekonomických vyhliadok.

Ukázal to prieskum agentúry GfK pre Európsku komisiu zverejnený v piatok. „Index je teraz len bod nad októbrovou hodnotou, čo ukazuje, že spotrebiteľská nálada je naďalej veľmi krehká, napriek tomu, že Vianoce sú už budúci týždeň,“ povedal riaditeľ GfK pre sociálny výskum Nick Moon.

Analýza výsledkov ukazuje, že dôvera Britov v ekonomiku krajiny na nasledujúcich 12 mesiacov klesla na rovnakú úroveň ako v júni, keď sa krajina ocitla v recesii. Tento mesiac klesli štyri z piatich indikátorov spotrebiteľskej dôvery, nezmenený ostal len index osobných financií.

Výsledky prieskumu sú v kľúčovom vianočnom období zlým znamením pre maloobchod. Vianočná sezóna sa pritom podľa Konfederácie britského priemyslu začala stagnujúcimi predajmi koncom novembra. Tie začiatkom tohto mesiaca síce rástli, no v nižšej miere, ako sa očakávalo.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať