Pivovary Topvar zaznamenali nárast záujmu o čapované pivo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Pivovary Topvar / Ilustračná fotografia

BRATISLAVA 16. februára (WBN/PR) – Uplynulý rok predstavoval pre Pivovary Topvar upevnenie pozície na trhu. K tomuto výsledku prispelo najmä posilnenie kategórie tradičného ležiaku, pokračujúca premiumizácia a nárast spotreby nealkoholického piva, najmä ochuteného. Stratégia zameraná na podporu segmentu pohostinských služieb sa zaslúžila o to, že napriek pokračujúcemu poklesu objemu spotreby čapovaného piva na celkovom trhu sa Pivovarom Topvar podarilo posilniť si postavenie práve v tomto predajnom kanáli.

Hlavným ťahúňom minuloročného rastu boli tradičné pivá, medzi ktorými vynikol prémiový ležiak Pilsner Urquell, ktorý pokračuje vo svojej rastovej trajektórii naprieč obomi predajnými kanálmi. Celkovo bol pre predchádzajúci rok príznačný rastúci záujem o prémiové pivá a o pivné špeciality. „Značka Pilsner Urquell dosiahla v decembri svoju historickú úroveň výšky predaja v off-trade kanále. Celkovo pokračuje trend záujmu práve o prémiové pivá. Zmena životného štýlu sa prejavuje, ľudia vyhľadávajú v prvom rade kvalitný pivný zážitok,“ uviedol Paolo Lanzarotti.

Svoju pozíciu vedúcej regionálnej značky naďalej potvrdzuje značka Šariš, ktorá si v roku 2014 odniesla aj najvyšší počet domácich aj zahraničných ocenení za kvalitu. Portfólio pív obohatili novinky, ako sú pšeničné pivo Fénix, Gambrinus Excellent, Radegast Rýdzo Horká dvanástka a do podpory predaja čapovaného piva sa zapojila aj ďalšia novinka, desaťstupňový Gambrinus nepasterizovaný, ktorý získal najvyššie ocenenie Zlatý pohár na najprestížnejšej odbornej degustačnej súťaži v Českej republike PIVEX. Rozmanitosťou a šírkou portfólia sa Pivovary Topvar zaradili na vedúce miesto na trhu.

Oživovať segment čapovaného piva pomáhajú inovácie a podpora zákazníckeho servisu

Hoci v roku 2014 pokračoval pokles predaja čapovaného piva v Slovenskej republike v prospech predaja baleného piva, Pivovary Topvar zvýšili svoj podiel na celkovom trhu čapovaného piva, a to najmä vďaka zvýšenému záujmu o prémiové značky a ochutené nealkoholické pivo.

Mám radosť, že sa nám darí postupne oživovať záujem o čapované pivo. Naše aktivity zamerané na podporu pohostinstiev a návštevnosti reštaurácií, úzka spolupráce s ich prevádzkovateľmi aj novinky špeciálne len pre tento predajný kanál už prinášajú výsledky,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generálny riaditeľ Pivovarov Topvar uplynulý rok na domácom trhu.

Prevádzkam v oblasti pohostinských služieb pomáhajú školenia personálu, špeciálny program Cech pivných majstrov, zaškoľovanie potenciálnych budúcich pracovníkov v HoReCa sektore prostredníctvom špeciálneho programu Pivnej akadémie Cervesario, ktorý zaznamenal už viac ako tritisíc absolventov.

Ako vysvetlil Paolo Lanzarotti: „Aby sa podarilo oživiť predaj čapovaného piva, budeme sa naďalej zameriavať na inovácie, ktoré tomu jednoznačne pomáhajú. Medzi také patrila imitovaná edícia Šariš lavína, Gambrinus nepasterizovaný či Radegast Rýdzo Horká dvanástka, ktoré boli pripravené výlučne len pre pohostinstvá a reštaurácie. Dokážu hostí prilákať mimoriadnym zážitkom, ktorý si doma užiť nemôžu.“

Rast radlerov s obsahom alkoholu už nepokračuje, ale popularita nealkoholických radlerov sa zvyšuje

Počas minulých rokov zaznamenali na Slovensku mimoriadnu obľubu ochutené pivá, medzi najobľúbenejšie chute patria citrusové radlery. Pivovarom Topvar patrí vedúce miesto vďaka ich pivám Smädný mních citrón a Smädný mních grapefruit, aj keď počas minulého roku bol vývoj kategórie a značky stabilný.

Obrovský nárast popularity zaznamenávajú nealkoholické pivá, táto kategória ako celok postupne rastie a prvenstvo v nej patrí značke Birell. Zaujímavosťou je, že nárast predaja kategórie nealkoholických pív poháňajú ochutené nealkoholické pivá a o mimoriadny výsledok sa postaralo ochutené nealkoholické pivo Birell Pomelo&Grapefruit, ktoré zaznamenalo až 40% nárast.

Predpokladaný vývoj slovenského pivného trhu v nasledujúcom období

Podľa vývoja prechádzajúcich období odhaduje generálny riaditeľ Paolo Lanzarotti miernu stabilizáciu celého trhu. „Som presvedčený, že pivo má silný potenciál získavať stále väčšiu popularitu. Budúcnosť spočíva v inováciách, kde máme na tento rok pripravené zaujímavé novinky.“

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať