Chick Corea predstavil projekt Power of Three

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Chick Corea

BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) – Po utorňajšom vystúpení americkej formácie Wayne Shorter Quartet mali slovenskí fanúšikovia džezu tej najvyššej svetovej kvality dôvod na radosť aj o 24 hodín neskôr. Na tom istom mieste – v bratislavskej Inchebe – hale B0 totiž v stredu večer koncertoval legendárny klavirista a skladateľ Chick Corea s projektom Power of Three, ktorý okrem neho tvoria basgitarista a kontrabasista Stanley Clarke a bubeník Lenny White. Kým pred dvoma rokmi sa Corea v slovenskej metropole predstavil sólovo a predtým spoločne s vibrafonistom Garym Burtonom, tentokrát si mohli fanúšikovia vypočuť jeho hru v triu.

Podobne ako saxofonista Shorter deň predtým, aj Armando Anthony Corea, ako znie klaviristovo občianske meno, odštartoval svoj koncert približne dvadsať minút po ôsmej hodine večer a to vlastným trojminútovým introm. Publikum zoskupené na pravej strane Dunaja ho ešte počas prvej skladby odmenilo potleskom, ktorý o niečo neskôr adresovali aj basákovi Clarkeovi za jeho prvé brilantné sólo. Šesťdesiatosemročnému Chickovi, známemu podporovateľovi scientológie, patril aj úvod druhej piesne večera – nádhernej baladickej inštrumentálke. Dvojicu Corea – Clarke dopĺňal ľavoruký newyorský bubeník Lenny White strojovou hrou. Najviac úderov uštedril v stredu večer, tak ako sa na správneho džezového bubeníka patrí, činelám. Formácia Power of Three je voľným pokračovaním zoskupenia Return to Forever, v ktorom pôsobil okrem spomínanej trojice aj gitarista Al Di Meola. Práve absencia hráča na šesťstrunový nástroj umožňovala hudobníkom ešte vo väčšej miere predviesť svoje sólové inštrumentálne zručnosti.

Aj keď v Inchebe muzikanti s návštevníkmi verbálne nekomunikovali, po polhodine koncertu ich dokázali rozosmiať. Podarilo sa to konkrétne basákovi Clarkeovi rytmickým utieraním si svojich strún bielou handrou. Päťdesiatosemročný Clarke, autor piesní na soundtrackoch k akčným filmom Romeo musí zomrieť (2000) či Kuriér (2002), si hru na kontrabas viditeľne užíval. Jeho niekoľkominútové sólo po deviatej hodine večer bolo jedným z vrcholov večera. Power of Three sa z pódia následne odobrali do zákulisia, no Corea návštevníkov osobne uistil, že ide len o prestávku a nie o záver koncertu. Tridsať minút trvajúca pauza predeľujúca prvú a druhú časť vystúpenia bola pre divákov a zároveň poslucháčov prísľubom, že v strede pracovného týždňa si užijú ešte minimálne hodinovú porciu majstrovského džezu z dielne klaviristu 51-krát nominovaného na prestížnu cenu Grammy. Rodák zo štátu Massachusetts predvádzal pred desiatou hodinou večer ešte energickejšiu hru ako pred prestávkou, za ktorou nezaostávali ani jeho dve spriaznené hudobnícke duše. Druhý vrchol večera patril opäť Clarkeovi. Ten vyrazil dych prítomným návštevníkom nekonečným ohromujúcim sólom na kontrabas, v rámci ktorého použil aj slák. Búrlivý potlesk po ňom bol jeho logickým vyústením. Citlivá hra na bicie nástroje v podaní Whitea imitujúca zvuk dažďa – i to mohli počuť návštevníci výnimočnej novembrovej akcie.

Chick Corea, Stanley Clarke a Lenny White alias Power of Three sa s prítomnými divákmi po prvý raz rozlúčili o 22:30. Definitívnou bodkou za ich uznaniahodným koncertom bol 12-minút trvajúci prídavok a po ňom ako odpoveď standing ovation. Milovníci džezu si tak na jeseň mohli v slovenskej metropole po tradičnom trojdňovom festivale Bratislavské džezové dni a vystúpení Waynea Shortera vychutnať ďalšiu žánrovú akciu, na ktorú sa nezabúda.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Al Di MeolaChick Corea