Dopravcovia a opozícia vyzvali na zastavenie mýta

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vážny
Foto: SITA

BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Zástupcovia nespokojných autodopravcov a opozície vyzvali ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na zastavenie elektronického výberu mýta pre množstvo nedostatkov. Opätovne by malo byť spustené, až keď bude fungovať tak, ako má. Nespoľahlivá prevádzka drahého mýtneho systému podľa dopravcov im komplikuje život. Tí sa počas dnešnej diskusie s ministrom dopravy posťažovali na problémy s palubnými jednotkami, pričom počet reklamácií na zariadenia, počítajúce výšku mýta, by mal podľa nich prevyšovať 20-tisíc. Vážny by mal podľa poslanca NR SR Stanislava Janiša (SDKÚ-DS) preto u dodávateľa mýta, spoločnosti SkyToll reklamovať dodanie drahého mýtneho systému a žiadať naspäť peniaze.

Plánované zasadnutie parlamentného výboru pre hospodársku politiku o fungovaní mýta sa nekonalo, lebo výbor nebol uznášaniaschopný. Namiesto neho si poslanci a dopravcovia vymieňali vášnivé názory o prevádzke mýta. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska, ktorí v minulých dňoch protestovali s kamiónmi v uliciach Slovenska proti podmienkam mýta.

„Musím ju preveriť,“ reagoval Vážny po stretnutí na sťažnosť dopravcov na problémy s fungovaním palubných jednotiek. Informáciu o viac ako 20-tisíc reklamáciách na palubné jednotky označil za nereálne číslo, podľa neho ich je len okolo tristo. Ak by to bol opodstatnený údaj, bude to podľa vlastných slov musieť riešiť. Minister dopravy o zastavení mýtneho systému pre problémy s jeho prevádzkou zatiaľ neuvažuje a nesúhlasí ani s dlhodobým zrušením platenia mýta na cestách prvej triedy.

„Zastavte to na polroka, dajte dokopy, aby to fungovalo, aspoň na cestách prvej triedy,“ vyzval ministra dopravy na zastavenie mýta poslanec Janiš. Do konca mesiaca sa podľa neho nepodarí odstrániť problémy vo fungovaní mýta a opäť sa budú opakovať. Dopravcovia sú nespokojní aj s vysokými mýtnymi poplatkami a spoplatnením aj ciest prvej triedy.

„Overovali sme si poradové číslo, naozaj rastie. Nie je to kód, ktorý by niečo znamenal. Je to jednoznačne číslo nad 20-tisíc,“ povedal predstaviteľ únie Jaroslav Polaček o reklamáciách na palubné jednotky. Dopravcovia podľa neho oznamujú rôzne problémy s fungovaním prístrojov. Niektorí z nich dostali chybový kód a na základe neho sa vozia po Slovensku a čakajú, kedy dostanú novú jednotku. „Takých je veľmi veľa,“ dodal Polaček. Podľa neho ide o skutočné číslo na základe monitorovaných dopravcov. V stredu ráno, tvrdí ďalej Polaček, dosahovalo množstvo reklamácií na palubné jednotky okolo 19-tisíc a postupne narástlo na 20-tisíc. Zástupca dopravcov si nemyslí, že by išlo o opakované reklamácie.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jaroslav PolačekĽubomír Vážny
Firmy a inštitúcie UNAS Únia autodopravcov Slovenska